Jövőre a belföldi fogyasztásösztönzés áll a tejmarketing fókuszában
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a Magyar Turizmus Zrt-vel közösen november 26-án Nélkülözhetetlen marketing címmel rendezte meg a tejágazat éves konferenciáját Velencén. Az idei tematikához kapcsolódóan a NAV tejágazati ellenőrzésének tapasztalatairól, a fogyasztói igények és szokások változásáról, az európai tejpiac kilátásairól, valamint a közösségi tejmarketing finanszírozási lehetőségeiről esett szó.
– Meggyőződésem, hogy a tejszektor jövője sem kizárólag a tehenészetek és a tejfeldolgozók ügye, hanem foglalkoztatási, egészségügyi, és nem utolsósorban nemzetgazdasági kérdés. A turizmusnak a magyar agrárium által létrehozott javak és specialitások olyan stabil alapot jelentenek, amelyre hosszú távon lehet építeni. – mondta el köszöntőjében dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. – A hazai fogyasztókhoz azt az üzenetet kell eljuttatnunk nagy jelentősége van annak, ha megbízható forrásból származó, nyomon követhető, jó minőségű adózott tejet és tejterméket vásárolnak. A turisztikai- és agrármarketing egymást erősítő jellege legkézzelfoghatóbban a gasztronómia területén jelenik meg a jövő évben, amely a Gasztroélmények Éve lesz. A társaság szorosan együtt kíván működni a szakmai szervezetekkel és szolgáltatókkal, illetve innovatív, versenyképes kommunikációs hátteret kíván biztosítani a tematikus év ernyője alá vont eseményeknek. Mindez számos kapcsolódási pontot kínál majd a tejágazat számára is. Az agrármarketing területen pedig a belföld, a belföldi fogyasztásélénkítés éve lesz 2016.
Nem túlzás azt állítani, hogy a turizmus az egyik kitörési pont a magyar agrárium számára, amely lehetővé teszi, hogy a kiváló minőségű magyar élelmiszerek és termékek újabb piacokra találjanak, és megismerjék őket határokon innen és túl is. A 2016-os évben a Magyar Turizmus Zrt. számos külföldi kiállításon jelenik meg közösen a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.-vel. A két szervezet egymást kiegészítő tevékenysége és az egységes nemzeti megjelenés további előnyöket jelent majd a társaságokkal együttműködő kiállító KKV-k számára: több kiállítónak és több területen tudunk így segítséget nyújtani.
A belföldi kereslet növelése érdekében a tejfogyasztást ösztönző programokra és aktív marketingtevékenységre van szükség. Amint Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter korábban ismertette, 420 millió forintos kerettel indult marketingkampány, amelynek révén a kormány segítséget kíván nyújtani a hazai tejtermelőknek és -feldolgozóknak. A kampányban a Magyar Turizmus Zrt. szorosan együttműködik a Földművelésügyi Minisztériummal és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal.
Lipcsey György Imre, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató helyettese előadása elején röviden bemutatta az MT Zrt. közösségi agrármarketing tevékenységét. Hangsúlyozta, hogy az Agrármarketing Vezérigazgatóság gyűjti, integrálja és végrehajtja az NGM és az FM, illetve a szakmai szervezetek irányából érkező igényeket. Partnerségre, együttműködésre épülő munkája keretében a kormány által elfogadott Élelmiszeripari Fejlesztési Stratégiához illeszkedően a terméktanácsokkal, szakmaközi szervezetekkel közösen most dolgozza ki a Nemzeti Agrármarketing Programot, mely a 2016-18-as évek optimalizált marketingterve.
A tejmarketing tevékenységgel kapcsolatban elmondta, hogy a fogyasztásösztönzés elősegítése érdekében a nyári kampányidőszak után a társaság decemberben ismét szervez kóstoltatást a Tej Terméktanácsban tagsággal rendelkező kiskereskedelmi áruházláncok üzleteiben. Tévé- és rádióspotokban hívják fel a figyelmet a jó minőségű hazai tej- és tejtermékek fogyasztására; online felületeken és a közösségi médiában is népszerűsítik a tejszív-logót. A szemléletformálás, az egészséges, tudatos életmód szempontjából kiemelt jelentőségű célcsoportot jelentenek a gyerekek: őket az iskolákban szólítják meg előadásokkal, kiállításokkal, interaktív játékokkal, illetve web2-es felületeken. A tavalyinál tízszer nagyobb volumenű, 420 millió forintos tejmarketing program keretén belül a tejszív-logó népszerűsítésén és az iskolai szemléletformáló kampányon túl sor kerül piackutatásra, adatbázis létrehozásra, rendezvények és kiállításokon való megjelenések támogatására is.
Kapcsolódó cikkeink
Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >HungaroControl: 6 százalékkal nő a forgalom az ünnepek alatt
A magyar léginavigációs szolgáltató előzetes becslése alapján a karácsonyt megelőző…
Tovább olvasom >NGM: a karácsonyi vásárokban is vizsgálják a fogyasztói jogok érvényesülését
A kormányhivatalok munkatársai a karácsonyi vásárokban is vizsgálják a fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >