Jövő nyártól nincs színes kupak a Müller Milk tejes palackjain az Egyesült Királyságban
Eredményes teszteket követően a Müller Milk & Ingredients valamennyi tejes palackjának színes kupakját újrahasznosítható, átlátszó műanyagra cseréli.
A tejipari óriás közlése szerint az átállás a jövő nyárig a teljes – saját márkás és márkás tejből álló – kínálatára vonatkozóan megtörténik, és a cég már el is indította a folyamatot.
Az első, novemberben kezdődött és decemberben befejeződő szakaszban a Müller Milk a jelenleg legnépszerűbb félzsíros tej zöld kupakját cseréli le. A többi színes kupak 2023 nyaráig tűnik el, és “továbbra is vizsgálja, hogyan lehetne a kupakokhoz az újrahasznosíthatóságra vonatkozó tartalmat rendelni” – közölte a vállalat.
Míg a Müller saját gyártású tejes palackjai teljes mértékben újrahasznosíthatók, és legalább 30%-ban újrahasznosított anyagból (rHDPE) készülnek, a jelenleg használatban lévő színes kupakok élelmiszeripari csomagolásként nem hasznosíthatók újra.
A vállalat szerint az átlátszó kupakok bevezetésével az alapanyag az élelmiszer-ágazatban tarthatóvá válna újrafelhasználás céljából. Tekintettel arra, hogy az rHDPE iránti kereslet jelenleg meghaladja a kínálatot, a “zártláncú rendszerre” való áttérés várhatóan évi 1560 tonnával növeli a piacon hozzáférhető alapanyag mennyiségét, ami viszont csökkentheti a szűz műanyag iránti keresletet.
Kapcsolódó cikkeink
MNB-alelnök: a zöld átmenet felé vezető út első lépése az infláció letörése
A fenntartható növekedés, a zöld átmenet felé vezető út első…
Tovább olvasom >Átadták az Európai hulladékcsökkentési hét díjait
Az egyik legnagyobb kihívásnak nevezte az átállást a körforgásos gazdaságra…
Tovább olvasom >A termékcímkéken szereplő fenntarthatósági jelölések igazságtartalmát ellenőrzi a brit versenyhatóság
A brit versenyhatóság legújabb vizsgálatának célja megállapítani, hogy az egyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyedi használt sütőolaj-gyűjtő rendszert vezet be az osztrák INTERSPAR
Ausztria 40 INTERSPAR hipermarketében kerülnek kihelyezésre használt sütőolajgyűjtő berendezések. A…
Tovább olvasom >Áttekinti a Danone biotejtermék-piaci tevékenységének stratégiai lehetőségeit az USA-ban
A francia Danone élelmiszeripari konszern bejelentette, hogy megvizsgálja stratégiai lehetőségeit,…
Tovább olvasom >A németországi e-kereskedelmet is megviselte a vásárlási kedv visszaesése
A vásárlási hajlandóság mérséklődése a németországi online kiskereskedelemre is hatással…
Tovább olvasom >