Jövő nyártól nincs színes kupak a Müller Milk tejes palackjain az Egyesült Királyságban
Eredményes teszteket követően a Müller Milk & Ingredients valamennyi tejes palackjának színes kupakját újrahasznosítható, átlátszó műanyagra cseréli.
A tejipari óriás közlése szerint az átállás a jövő nyárig a teljes – saját márkás és márkás tejből álló – kínálatára vonatkozóan megtörténik, és a cég már el is indította a folyamatot.
Az első, novemberben kezdődött és decemberben befejeződő szakaszban a Müller Milk a jelenleg legnépszerűbb félzsíros tej zöld kupakját cseréli le. A többi színes kupak 2023 nyaráig tűnik el, és „továbbra is vizsgálja, hogyan lehetne a kupakokhoz az újrahasznosíthatóságra vonatkozó tartalmat rendelni” – közölte a vállalat.
Míg a Müller saját gyártású tejes palackjai teljes mértékben újrahasznosíthatók, és legalább 30%-ban újrahasznosított anyagból (rHDPE) készülnek, a jelenleg használatban lévő színes kupakok élelmiszeripari csomagolásként nem hasznosíthatók újra.
A vállalat szerint az átlátszó kupakok bevezetésével az alapanyag az élelmiszer-ágazatban tarthatóvá válna újrafelhasználás céljából. Tekintettel arra, hogy az rHDPE iránti kereslet jelenleg meghaladja a kínálatot, a „zártláncú rendszerre” való áttérés várhatóan évi 1560 tonnával növeli a piacon hozzáférhető alapanyag mennyiségét, ami viszont csökkentheti a szűz műanyag iránti keresletet.
Kapcsolódó cikkeink
4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár…
Tovább olvasom >A Co-op-pal indít közös házhozszállítási szolgáltatást indít a Just Eat az Egyesült Királyságban
Az élelmiszer-házhozszállító Just Eat a brit Co-op kiskereskedelmi lánccal hivatalosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Extrém nyár, rekordmeleg: így reagálnak a boltláncok a hőségre
Soha nem mértek még olyan magas hőmérsékletet Budapesten, mint az…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >