Nem elég, ha egy bevásárlóközpontban csak vásárolni lehet
A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központok lesznek, amelyeknek alapvető részei lesznek az egészségügyi, az oktatási és a szórakoztató egységek – derül ki a CBRE ingatlantanácsadó Kiskereskedelem jövője 2030 című kutatásából.
Ismertetik, a bevásárlóközpontok tulajdonosai és fejlesztői egyre inkább a fogyasztók elvárásaira összpontosítanak, és olyan integrált közösségeket kezdenek majd létrehozni, ahol élni, dolgozni és vásárolni egyaránt lehet. A hagyományos üzemanyagtöltő állomások (benzinkutak) pedig fontos mini logisztikai csomópontokká válnak, mivel ideális helyszínt jelentenek az online vásárlások átvételére.
Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásért felelős vezetője szerint megváltozik a bevásárlóközpontok, a töltőállomások és a kiskereskedelem szerepe is. A befektetőknek és bérlőknek előre fel kell készülniük a változó trendekre, és nem akkor alkalmazkodni, amikor az már megtörténik.
A kutatás során 40 jövőbeni tényezőt – többek között a fogyasztók életmódját, városi környezetét, a kiskereskedelem működését, logisztikáját és más, az iparágat érintő trendeket – vizsgáltak meg, hogy lássák, miképpen változhat meg a kiskereskedelem a jövőben.
Egyebek mellett megállapították: csökkenni fog az okostelefonoktól való általános függőség, de a mobil kereskedelem tovább bővül; a független boltok és az élelmiszer/italkereskedések sokkal elterjedtebbek lesznek; a bolti pénztárakat felváltják a gyors, készpénzmentes megoldások; a próbafülkék segítik a vásárlási élményt (például az ügyfelek virtuális környezetben próbálják fel a kiválasztott ruhákat); általánossá válnak a fitnesztermek és a hasonló szolgáltatást nyújtó egységek a bevásárlóközpontokban és az újépítésű lakónegyedekben; elmosódik a kiskereskedelmi és szórakoztató egységek közötti határ, a vásárlás élmény lesz – írták.
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >