Nem elég, ha egy bevásárlóközpontban csak vásárolni lehet
A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központok lesznek, amelyeknek alapvető részei lesznek az egészségügyi, az oktatási és a szórakoztató egységek – derül ki a CBRE ingatlantanácsadó Kiskereskedelem jövője 2030 című kutatásából.
Ismertetik, a bevásárlóközpontok tulajdonosai és fejlesztői egyre inkább a fogyasztók elvárásaira összpontosítanak, és olyan integrált közösségeket kezdenek majd létrehozni, ahol élni, dolgozni és vásárolni egyaránt lehet. A hagyományos üzemanyagtöltő állomások (benzinkutak) pedig fontos mini logisztikai csomópontokká válnak, mivel ideális helyszínt jelentenek az online vásárlások átvételére.
Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásért felelős vezetője szerint megváltozik a bevásárlóközpontok, a töltőállomások és a kiskereskedelem szerepe is. A befektetőknek és bérlőknek előre fel kell készülniük a változó trendekre, és nem akkor alkalmazkodni, amikor az már megtörténik.
A kutatás során 40 jövőbeni tényezőt – többek között a fogyasztók életmódját, városi környezetét, a kiskereskedelem működését, logisztikáját és más, az iparágat érintő trendeket – vizsgáltak meg, hogy lássák, miképpen változhat meg a kiskereskedelem a jövőben.
Egyebek mellett megállapították: csökkenni fog az okostelefonoktól való általános függőség, de a mobil kereskedelem tovább bővül; a független boltok és az élelmiszer/italkereskedések sokkal elterjedtebbek lesznek; a bolti pénztárakat felváltják a gyors, készpénzmentes megoldások; a próbafülkék segítik a vásárlási élményt (például az ügyfelek virtuális környezetben próbálják fel a kiválasztott ruhákat); általánossá válnak a fitnesztermek és a hasonló szolgáltatást nyújtó egységek a bevásárlóközpontokban és az újépítésű lakónegyedekben; elmosódik a kiskereskedelmi és szórakoztató egységek közötti határ, a vásárlás élmény lesz – írták.
Kapcsolódó cikkeink
Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Jóval kevesebbet költünk húsvétkor, mit karácsonykor, de azért 30%-kal többet, mint egy nagybevásárlásnál
Az ünnepi szezonok általában mindig erős időszakok a kiskereskedelemben, így…
Tovább olvasom >Húsvéti nagybevásárlás: nőhet a kereslet, a sonka mellett jön a pisztáciás csokinyúl is
A húsvét idén is erős forgalmat hozhat a kiskereskedelemben –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >