Nem elég, ha egy bevásárlóközpontban csak vásárolni lehet
A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központok lesznek, amelyeknek alapvető részei lesznek az egészségügyi, az oktatási és a szórakoztató egységek – derül ki a CBRE ingatlantanácsadó Kiskereskedelem jövője 2030 című kutatásából.
Ismertetik, a bevásárlóközpontok tulajdonosai és fejlesztői egyre inkább a fogyasztók elvárásaira összpontosítanak, és olyan integrált közösségeket kezdenek majd létrehozni, ahol élni, dolgozni és vásárolni egyaránt lehet. A hagyományos üzemanyagtöltő állomások (benzinkutak) pedig fontos mini logisztikai csomópontokká válnak, mivel ideális helyszínt jelentenek az online vásárlások átvételére.
Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásért felelős vezetője szerint megváltozik a bevásárlóközpontok, a töltőállomások és a kiskereskedelem szerepe is. A befektetőknek és bérlőknek előre fel kell készülniük a változó trendekre, és nem akkor alkalmazkodni, amikor az már megtörténik.
A kutatás során 40 jövőbeni tényezőt – többek között a fogyasztók életmódját, városi környezetét, a kiskereskedelem működését, logisztikáját és más, az iparágat érintő trendeket – vizsgáltak meg, hogy lássák, miképpen változhat meg a kiskereskedelem a jövőben.
Egyebek mellett megállapították: csökkenni fog az okostelefonoktól való általános függőség, de a mobil kereskedelem tovább bővül; a független boltok és az élelmiszer/italkereskedések sokkal elterjedtebbek lesznek; a bolti pénztárakat felváltják a gyors, készpénzmentes megoldások; a próbafülkék segítik a vásárlási élményt (például az ügyfelek virtuális környezetben próbálják fel a kiválasztott ruhákat); általánossá válnak a fitnesztermek és a hasonló szolgáltatást nyújtó egységek a bevásárlóközpontokban és az újépítésű lakónegyedekben; elmosódik a kiskereskedelmi és szórakoztató egységek közötti határ, a vásárlás élmény lesz – írták.
Kapcsolódó cikkeink
Helyzetkihasználás
A vendéglátásban egyre nagyobb szerepet kapnak a benzinkutak, így mind…
Tovább olvasom >Erősödik a kiskereskedelem: de hol mennyit keresnek és költenek a magyarok?
A magyar kiskereskedelem fokozatosan erősödik, de az adatok szerint még…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >