Jótékonysági ruhaosztás Magyarország-szerte: a METRO-dolgozók önkéntes akciója
2011 az Önkéntesség Európai Éve, és ez a METRO Kereskedelmi Kft. jótékonysági programjában már most is nagy szerepet kap. A vállalat közel 50 dolgozója ugyanis ruhaneműket juttatott el a Magyar Vöröskereszt segítségével rászorulók számára.
A METRO 2011 februárjában egy nagy mennyiségű, mintegy 3500 darab ruhaneműt tartalmazó magánszemélyi felajánlásban részesült. A hír hallatán a dolgozók számára nem volt kérdés, hogy az adományt mihamarabb eljuttassák a hátrányos helyzetűek, árvízkárosultak, vörösiszap-károsultak, szegény sorsú családok részére. A METRO munkatársai az egész akció lebonyolítását közösen, összefogva vállalták a több ezer ruhadarab szállításától kezdve a pakoláson, szortírozáson át egészen a szétosztásig.
A felajánlást a Magyar Vöröskereszt helyi szervezetei juttatják el a rászorulókhoz Magyarország hét megyéjében és a fővárosban: Bács-Kiskun, Békés, Heves, Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Szabolcs-Szatmár és Borsod-Abaúj-Zemplén megye mellett Budapesten segítik a nehéz helyzetben lévőket.
„Amikor megkerestek bennünket, hogy tudnánk-e segíteni abban, hogy a tengernyi ruhanemű eljusson a szükséget szenvedőkhöz, azonnal igent mondtam. Hogy miért válaszoltam habozás nélkül? Egyrészt, mert sajnos mi magunk is érintettek vagyunk, hiszen az árvíz nem egészen egy éve károsította meg, és sok esetben tette teljesen tönkre néhány miskolci kollégánk otthonát. Másrészt, mert hiszek az emberségben, a jó szándék vezérelte összefogásban. Itt most erről van szó. Nem adományra számítottam a munkatársaimtól, hanem az idejüket kértem – és kérésemre ők is habozás nélkül igennel válaszoltak” – mondta Alexa Andrea, a METRO Kereskedelmi Kft. Központi Üzemi Tanácsának tagja.
A METRO Magyarország működésének stratégiai eleme minden település segítése, ahol áruházai megtalálhatóak, fontos a helyi közösség segítése, bármely területen, így az ilyen együttműködés illetve segítségnyújtás, az önkéntes munkavégzés természetes eleme a METRO működésének.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >