Jönnek a kisebb édességek
Több nagy nemzetközi vállalat, köztük a Mars, a Nestlé és a Wrigley is azt tervezi, hogy kisebb kiszerelésben árulja a termékeit. A 2022-re tervezett újítást azzal magyarázzák, hogy ügyelni szeretnének a fogyasztók egészségére, és 200 kalóriában szeretnék meghúzni a felső határt – írja az origo.hu.
A Mars, a Nestlé, a Wrigley, a Lindt, és a Ferrara and Ferraro bejelentették, hogy 2022-re az egyedileg csomagolt termékeket akkorára kívánják csökkenteni, hogy azok kalóriatartalma maximum 200 legyen. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy kisebb adagokra bontják az édességeket – írja a moneyish.com. A módosítás célja, hogy ezzel megfontoltabb, felelősségteljesebb táplálkozásra ösztönözzék a vásárlókat.
Emellett a gyártók együttműködnek a Partnerség egy Egészségesebb Amerikáért (Partnership for a Healthier America) nevű szervezettel. Ennek keretén belül szeretnék átláthatóbbá tenni a kalóriák számítását és feltüntetését a következő hat évben.
Emellett a vállatok fontosnak tartják a vásárlók tájékoztatását is. A cégek szeretnék hangsúlyozni, hogy az édességre inkább alkalmi élvezetként tekintsenek, nem pedig a mindennapi étkezés részeként. (origo.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Tiltólistára tenné a felvágottakat, alkoholt, cukros italokat a belga egészségügyi tanács új étrendi ajánlásában
A belga Legfelsőbb Egészségügyi Tanács új, 17 pontos étrendi ajánlást…
Tovább olvasom >Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >Veszélyben az élelmiszerbiztonság? Magyarország nem támogatja a Mercosur-egyezményt
Komoly aggodalmakat fogalmazott meg Nagy István agrárminiszter az EU és…
Tovább olvasom >Hasít a bevásárlóturizmus
Magyarországon 2024-ben az élelmiszerek ára az uniós átlag 94,8%-át érte…
Tovább olvasom >