Jönnek az újabb hungarikum-pályázatok
Az idei évben összesen 445 millió forint értékű hungarikum-pályázatot hirdet az agrártárca, célja pedig az országos identitás megerősítése – jelentette be V. Németh Zsolt, a magyar életmód és nemzeti értékeink védelméért felelős miniszterelnöki biztos hétfőn.
Az elérhető forrásokat három fő célterületre osztják. Az első területre, melynek keretösszege 300 millió forint, elektronikus és nyomtatott kiadványok, filmek, valamint rendezvények szervezésére lehet pályázni. Emellett lehetőség nyílik az egyedi települési jelképek megjelenítésére is.
A második célterületre 130 millió forint áll rendelkezésre, itt felső tagozatos és középiskolás diákoknak szóló vetélkedők szervezését támogatják, melyek az identitástudat erősítésére és a hagyományőrzésre fókuszálnak. Ezen kívül az értéknyilvántartó felületen a nemzeti értékek dokumentumainak feltöltésére is lehet pályázni.
A harmadik célterület a „Hagyomány a divatban – viselet másként” elnevezésű felhívás, melyre 15 millió forintos támogatást biztosítanak. Ennek keretében olyan viseletek megalkotását támogatják, melyek az ősi viseletet modern formában jelenítik meg.
A pályázati lehetőségekkel kapcsolatban április 16-án déltől lehet regisztrálni, a pályázatok véglegesítésére pedig május 6-án reggel 8 órától lesz lehetőség. A pályázatokhoz mind hazai, mind külföldi szervezetek és intézmények jelentkezhetnek.
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan kereshetünk hatékonyan munkát 2025-ben?
A munkaerőpiacon jelenleg több területen is kimagasló az álláshirdetésekre beérkező…
Tovább olvasom >Már 1500 milliárd forint értékben hirdettünk pályázatot az agrárium fejlesztésére
A Közös Agrárpolitika Stratégiai Terv keretében már 46 pályázati felhívást…
Tovább olvasom >Közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >