Jönnek a tematikus plázák
A cseh kiskereskedelmi piac 2010–11-es jövőjét egy nemzetközi tanácsadó cég szakértője a tematikus plázákban látja, amelyek koncentráltan kínálnak egyfajta választékot, melyekben például csak éttermek, kávézók, szendvicsbárok vagy tejivók vannak.
A szakértő szerint végképp befellegzett az „átlagos” bevásárlóközpontoknak, ahol a mozi–hipermarket–ruhaáruházak–elektronikai bolt–bankok mixével fémjelzett kínálatot találja a vendég. Jönnek a hedonisták igényeit kielégítő központok, amelyek lehet, hogy nem 40-50 ezer négyzetméteresek, de koncentráltan adják a hatalmas választékot, és persze lehetőleg jól kiegészítik egymást.
Magyarországon egyelőre nem tudni ilyen tervekről, de a fővárosban már vannak kifinomodóban lévő alpiacok, amelyek nem emeletes, hanem vízszintes koncentrációt mutatnak. Az egyik ilyen a Liszt Ferenc tér és környéke, ahol a kapcsolódó utcákban is egymás után nyitnak az újabb vendéglátóegységek. Hasonló tendenciák láthatók a sétálóövezet amőbaszerű fejlődése nyomán a legszűkebb belvárosban, illetve az Andrássy úton.
A Váci utcában is sok étterem és kávézó működik, bár nem ezek a funkciók adják a sétálóutca fő profilját. Hasonlóan a bevásárlóközpontokhoz, itt is kiegészítő szerepet kaptak ezek az egységek. A Ráday utcában már most a vendéglátásé a fő szerep, bár nem olyan vegytiszta az összetétel, mint a Liszt Ferenc téren, hiszen itt kiskereskedelmi egységek is találhatók – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >