Jönnek a fenntarthatósági pótdíjak a repülőkön
A Deutsche Lufthansa, Európa legnagyobb légitársasága, bejelentette, hogy 2024 januárjától új illetéket vezet be, hogy fedezze a repülőgépek károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez szükséges fenntartható üzemanyagok növekvő költségeit. Az új díj, amely a „Environmental Cost Surcharge” néven kerül majd érvényesítésre, egy eurótól kezdődik, és járatonként akár 72 euróra is rúghat.

A légitársaságoknak 2025-től kezdődően legalább két százalékban fenntartható üzemanyagot kell használniuk
Ez a pótdíj kizárólag az Európai Unióból, az Egyesült Királyságból, Norvégiából és Svájcból induló járatokat érinti, és a pontos összeg a választott útvonaltól és a viteldíjtól függ. A Lufthansa csoport, amely a Swiss, az Austrian Airlines és a Brussels Airlines légitársaságokat is magában foglalja, a jegyvásárlás során külön sorban tünteti fel ezt a költséget.
A csoport hangsúlyozta, hogy bár elkötelezettek a fenntartható technológiákba való befektetés mellett, a többletköltségek fedezésére kénytelenek ezt a díjat bevezetni. Az Európai Unió szabályozása értelmében a légitársaságoknak 2025-től kezdődően legalább két százalékban fenntartható üzemanyagot kell használniuk, amit jelenleg magas költségek kísérnek.
A lépés nem példa nélküli: a rivális Air France–KLM csoport már 2022-ben bevezetett egy legfeljebb 24 eurós pótdíjat a Franciaországból és Hollandiából induló járatokon. További légitársaságok, mint az United Airlines és az EasyJet, szintén hasonló díjakat alkalmaznak a fenntartható üzemanyag és a szén-dioxid-kompenzáció költségeinek fedezésére.
Ez a lépés felveti a fenntartható repülés jövőjét és az ezzel járó költségek megosztásának kérdését az utasok és a légitársaságok között. Az új díj bevezetése várhatóan további vitákat és esetleges utasreakciókat fog kiváltani a közelgő időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
Visit Hungary: Nyíregyházára és Varsányba látogatott az Európai Virágos Városok és Falvak zsűrije
Nyíregyháza és Varsány képviseli Magyarországot az Entente Florale Europe, azaz…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >