Jönnek a fenntarthatósági pótdíjak a repülőkön
A Deutsche Lufthansa, Európa legnagyobb légitársasága, bejelentette, hogy 2024 januárjától új illetéket vezet be, hogy fedezze a repülőgépek károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez szükséges fenntartható üzemanyagok növekvő költségeit. Az új díj, amely a „Environmental Cost Surcharge” néven kerül majd érvényesítésre, egy eurótól kezdődik, és járatonként akár 72 euróra is rúghat.
Ez a pótdíj kizárólag az Európai Unióból, az Egyesült Királyságból, Norvégiából és Svájcból induló járatokat érinti, és a pontos összeg a választott útvonaltól és a viteldíjtól függ. A Lufthansa csoport, amely a Swiss, az Austrian Airlines és a Brussels Airlines légitársaságokat is magában foglalja, a jegyvásárlás során külön sorban tünteti fel ezt a költséget.
A csoport hangsúlyozta, hogy bár elkötelezettek a fenntartható technológiákba való befektetés mellett, a többletköltségek fedezésére kénytelenek ezt a díjat bevezetni. Az Európai Unió szabályozása értelmében a légitársaságoknak 2025-től kezdődően legalább két százalékban fenntartható üzemanyagot kell használniuk, amit jelenleg magas költségek kísérnek.
A lépés nem példa nélküli: a rivális Air France–KLM csoport már 2022-ben bevezetett egy legfeljebb 24 eurós pótdíjat a Franciaországból és Hollandiából induló járatokon. További légitársaságok, mint az United Airlines és az EasyJet, szintén hasonló díjakat alkalmaznak a fenntartható üzemanyag és a szén-dioxid-kompenzáció költségeinek fedezésére.
Ez a lépés felveti a fenntartható repülés jövőjét és az ezzel járó költségek megosztásának kérdését az utasok és a légitársaságok között. Az új díj bevezetése várhatóan további vitákat és esetleges utasreakciókat fog kiváltani a közelgő időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >