Jön, nem jön
Pont ennyire bizonytalanul lehetünk biztosak abban, hogy mi vár ránk szeptembertől. Ahogy az első nyolc hónap történéseit, úgy a következő hónapokét se látjuk előre, és nem igazán vannak most olyan trendek, modellek, amelyekhez fordulhatnánk. Közben pedig tervezni kell a jövő évet – de mi alapján? Ami volt 2019-ben, amilyen az idei év aránya a tavalyihoz képest? Vagy valami harmadik verzió? És az sem mindegy, hogy melyik szegmenst nézzük, hiszen, ha valami nem produkálja a gyors visszapattanást, hát az a HoReCa, és bizony az FMCG-piac legtöbb gyártója és nagykereskedője érintett a retail mellett valamilyen arányban a HoReCában is.
Mindenben keresni kell a jót, szokták mondani, és persze ebben a helyzetben is vannak jó dolgok, vagy legalábbis annak látszók, mint például, hogy bármi történik, nyugodtan széttárhatjuk a kezünket, hiszen senki nem mondhatja, most, hogy Ő tudta, megmondta…, mert hát honnan is tudná, legjobb esetben is megérzései vannak, és azok lehetnek jók, rosszak.
Na, de nézzünk mégis pár jó fejleményt. Egyre jobbak vagyunk a home office rendszerben, és kiválóan megy már minden online, a meetingek, a gyors találkozók, üzleti tárgyalások, és multitaskingolni is megtanultunk, majdnem olyan jól, mint a gyerekeink. Sok cég felismerte, hogy milyen egyszerűen lehet nagy megtakarításokat elérni, például egy kisebb vagy teljesen átszervezett, esetleg megszüntetett irodával. Még nagyobb hangsúlyt kell az élelmiszer-biztonságra, csomagolásra fordítani, egyrészt mert most tényleg így biztonságos, másrészt a vásárlók ismét igénylik. Vannak olyan niche piaci lehetőségek vagy extrém termékvariánsok, amelyeket sokkal nagyobb számban próbálnak ki a vásárlók a home office köteléke miatt, mint annak előtte. És sokan rákényszerültek új üzleti modellek kipróbálására, új szolgáltatások bevezetésére, illetve egyszerűen nyitottak egy új lábat a cégben, ami segít pótolni valamennyit az elmaradt bevételből, erősíti a stabilitást, és új lehetőséget nyújt majd a jövőre nézve is… nem sorolom, biztos, hogy mindenki még tíz másik dologgal ki tudja egészíteni a listát, és ez jó – mert látjuk, hogy a sok nehézség mellett, igazán értékteremtő új dolgok is bekerültek a rendszerbe, amelyek továbbvihetők lesznek, akárhogy is alakul az élet.
Lapzártánkkor még augusztus derekán járunk, de gondolatainkban már szeptemberben, hiszen minden erőnkkel a Business Daysre fókuszálunk, ahol a fenti témában mélyülünk majd el együtt, a jelenlévőkkel szeptember 22–25. között, a Hotel Pelionban, Tapolcán – legalábbis ma ez a terv, és nagyon reméljük, hogy a következő számban minderről már múlt időben fogunk tudni beszélni.
Ezzel a lapszámmal is a Business Daysre készültünk, nagyon sok témát zsúfoltunk bele a bőven 200 oldal feletti lapszámba, amely a mi történetünk és egyben történelmünk legnagyobb terjedelmű Trade magazinja.
Kívánok nagyon hasznos időtöltést magazinunk olvasásával, és azt, hogy találkozhassunk szeptember végén a szakma legnagyobb konferenciáján, a Business Daysen.
Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a csomagolóanyagok – konferencia
Csomagolóanyagot gyárt? Saját márkás terméket szállít be valamely kereskedelmi láncnak?…
Tovább olvasom >Kiosztotta a PLMA nemzetközi csomagolási díjait
Első alkalommal rendezte meg a PLMA az International Private Label…
Tovább olvasom >Statisztikák tükrében
Helyzetkép a cukrászdákból – Nehéz szemeszter elé nézhetünk címmel tartott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miből mennyi az elég? – válaszol Kovács András Péter
„A humor annyira a jelen és a pillanatnyi műfaja, így…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >