Jön a német-magyar meccs! Így készülnek a két nemzet szurkolói a találkozóra
A Labdarúgó-Európa-Bajnokságon szereplő csapatok győzelme érdekében a szurkolók sokféle rituálét gyakorolnak, és a legtöbben még többet is megtennének kedvenceik érdekében – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor, az UEFA EURO 2024™ hivatalos alkoholmentes italszponzora felméréséből, amelyet a vállalat Európa-szerte, több országra kiterjedően végzett a bajnokságot megelőzően. A ma esti német-magyar mérkőzés alkalmából e két nemzet focirajongóinak szokásait mutatjuk be.

A magyarok 53 százaléka habozás nélkül hajlandó lenne egy új rituáléra
Azt még nem lehet tudni, a pályán hogyan teljesít majd a két csapat, a képernyő előtt azonban várhatóan kiegyenlítettek lesznek az erőviszonyok: a magyarok 73 százaléka néz rendszeresen vagy legalább alkalmanként futballt; a németeknél ez az arány hasonló, 76 százalék.
Mindkét nemzet esetében a szurkolók jelentős részének van valamilyen futballhoz kapcsolódó szokása, babonája vagy rituáléja, amelyet a meccs előtt vagy közben rendszeresen elvégez.
A focirajongók szeretik egy bizonyos társaságban nézni a mérkőzéseket (a magyaroknál 28, a németeknél 24 százalék). A magyarok 25 százaléka mindig elénekli a himnuszt meccs előtt, a németeknél ez az arány 16 százalék. A németek 37 százalékos arányban szokták keresztbe fonni az ujjaikat meccs közben, a magyaroknál 10 százalék gyakorolja ezt a szokást.
Mind a magyarok, mind a németek fele azt reméli ezektől a rituáléktól, hogy ezzel is hozzájárulhatnak a csapatuk győzelméhez – más részük inkább csak megszokásból, vagy mások hatására csinálja mindezt.
Ha arról van szó, hogy megtennének-e bármit, ha a csapatuk erre kérné őket, a magyarok 53 százaléka habozás nélkül hajlandó lenne egy új rituáléra, a németeknél ez az arány 37 százalék. A hazai szurkolók legszívesebben kifordítva viselnék ruhájukat a meccs alatt (48 százalék), míg a németek képesek lennének a teljes mérkőzést keresztbe tett ujjakkal nézni (47 százalék).
A Coca-Cola arra biztatja a futballrajongókat, hogy az UEFA EURO 2024™-hez kapcsolódóan osszák meg szokásaikat a közösségi médiában a #TheRitualCup hashtaggel, így akár a stadionban elhelyezett szurkolói kivetítőre („Believerboard”-ra) is felkerülhetnek.
A kutatást a Kantar Profiles Division of Kantar végezte 2024 májusában a Coca-Cola számára. A felmérés során 16804 embert kérdeztek meg 9 piacon. A kilenc európai piac a következő: Belgium (2001), Horvátország (2001), Dánia (2000), Németország (2001), Magyarország (2000), Olaszország (2000), Spanyolország (2000), Anglia (2000), Szlovénia (801).
A #TheRitualCup kampányt a WPP Open X fejlesztette David Madrid vezetésével, a Design Bridge & Partners, a VML, az Ogilvy, az EssenceMediacom és a Hogarth támogatásával.
Kapcsolódó cikkeink
Új 0,85 literes palackot vezet be a Coca-Cola Németországban
A Coca-Cola 17 év után először új PET-palackmérettel lép piacra…
Tovább olvasom >Megéri fenntartható csomagolásra váltani?
A globális élelmiszeriparban a radikális innovációk száma 2007 óta folyamatosan…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >