Jól sikerült a karácsonyi szezon a brit Tesconak
Remekelt a Tesco Nagy-Britanniában: a világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi lánca a karácsonyi szezonban az elmúlt három év üzleti forgalmának legnagyobb növekedését érte el – írja a Reuters nyomán a Világgazdaság Online.
A szigetországi üzletek értékesítése – a fűtőanyagot és az áfa-t leszámítva – 1,8 százalékkal növekedett a január 5-ével zárult hat hétben, míg elemzők 0,5-1,5 százalékos növekedésre számítottak a tavalyi harmadik negyedévben feljegyzett 0,6 százalékos csökkenés után. A cég profitált az egymilliárd font összegű befektetési tervéből.
Az elmúlt pénzügyi év hasonló hathetes időszakában a TESCO értékesítési forgalma 2,3 százalékkal visszaesett. Philip Clarke, a Tesco-csoport elnök-vezérigazgatója elégedettségének adott hangot a fontos karácsonyi és az újévi időszakban elért vállalati teljesítményre tekintettel, ami azt tükrözi, hogy eredményt értek el a vevőknek szóló kínálat javítása terén.
A Reuters megjegyezte, hogy számos brit kiskereskedő cég kemény időszakot él át, mert a fogyasztókat, akiknek kiadásai Nagy-Britannia GDP-jének mintegy kétharmadát adják, nyugtalanítja az állásukkal kapcsolatos bizonytalanság és a jövedelmekre nehezedő nyomás.
A brit hírügynökség azt is megjegyezte, noha a Tesco Nagy-Britanniában az egész évre változatlan kilátásokkal számol, szerinte Közép-Európában megmaradnak a fogyasztókat érintő nehéz viszonyok. (Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >