Jól sikerült a karácsonyi szezon a brit Tesconak
Remekelt a Tesco Nagy-Britanniában: a világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi lánca a karácsonyi szezonban az elmúlt három év üzleti forgalmának legnagyobb növekedését érte el – írja a Reuters nyomán a Világgazdaság Online.
A szigetországi üzletek értékesítése – a fűtőanyagot és az áfa-t leszámítva – 1,8 százalékkal növekedett a január 5-ével zárult hat hétben, míg elemzők 0,5-1,5 százalékos növekedésre számítottak a tavalyi harmadik negyedévben feljegyzett 0,6 százalékos csökkenés után. A cég profitált az egymilliárd font összegű befektetési tervéből.
Az elmúlt pénzügyi év hasonló hathetes időszakában a TESCO értékesítési forgalma 2,3 százalékkal visszaesett. Philip Clarke, a Tesco-csoport elnök-vezérigazgatója elégedettségének adott hangot a fontos karácsonyi és az újévi időszakban elért vállalati teljesítményre tekintettel, ami azt tükrözi, hogy eredményt értek el a vevőknek szóló kínálat javítása terén.
A Reuters megjegyezte, hogy számos brit kiskereskedő cég kemény időszakot él át, mert a fogyasztókat, akiknek kiadásai Nagy-Britannia GDP-jének mintegy kétharmadát adják, nyugtalanítja az állásukkal kapcsolatos bizonytalanság és a jövedelmekre nehezedő nyomás.
A brit hírügynökség azt is megjegyezte, noha a Tesco Nagy-Britanniában az egész évre változatlan kilátásokkal számol, szerinte Közép-Európában megmaradnak a fogyasztókat érintő nehéz viszonyok. (Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kétéves dohánytermesztési szerződést köt termelőivel az ULT Magyarország Kft.
Két évre szóló dohánytermesztési szerződést köt több mint ötszáz termelőjével…
Tovább olvasom >Háztartási kekszből spájzoltunk be a legjobban a járvány miatt
Lényegesen több kekszet eszünk, mióta kitört a járvány. A nagy…
Tovább olvasom >Elindult a NESCAFÉ Dolce Gusto kapszulák visszagyűjtése a MediaMarktban
Idén márciusban új kapszulavisszagyűjtési- és újrahasznosítási rendszert indít a Nestlé…
Tovább olvasom >