Jól kerestek a kínai boltok a holdújéven
Jelentősen, éves összevetésben 8,5 százalékkal, több mint ezermilliárd jüanra (148,3 milliárd dollár) emelkedett a kiskereskedelmi és vendéglátóipari vállalatok forgalma Kínában a holdújévi ünnepek alatt, fittyet hányva a gazdasági növekedés lassulására – olvasható az mfor.hu-n.
A kínai kereskedelmi minisztérium közölte, hogy az újévi ajándékok, a hagyományos élelmiszerek, elektronikai termékek és helyi specialitások forgalma egyaránt erősen nőtt a szombaton zárult hatnapos ünnepi héten.
A belföldi turizmusból származó bevételek 8,2 százalékkal rekordnagyságúra, 513,9 milliárd jüanra emelkedtek. Az utazások száma 7,6 százalékkal 415 millióra nőtt.
A mozgó dátumú kínai holdújév vagy tavaszünnep a világ népességének negyede számára az év legnagyobb ünnepe, amelyet nemcsak Kínában, hanem Kelet-Ázsia más országaiban is megtartanak. Százmilliók utaznak ilyenkor haza a családjukhoz, hogy együtt töltsék az ünnepet, megajándékozzák egymást. (mfor.hu, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >Kína nyújtotta be eddig a legtöbb GenAI szabadalmat
A Szellemi Tulajdon Világszervezetének (WIPO) legfrissebb jelentése szerint 2014 és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >