Jól kerestek a kínai boltok a holdújéven
Jelentősen, éves összevetésben 8,5 százalékkal, több mint ezermilliárd jüanra (148,3 milliárd dollár) emelkedett a kiskereskedelmi és vendéglátóipari vállalatok forgalma Kínában a holdújévi ünnepek alatt, fittyet hányva a gazdasági növekedés lassulására – olvasható az mfor.hu-n.
A kínai kereskedelmi minisztérium közölte, hogy az újévi ajándékok, a hagyományos élelmiszerek, elektronikai termékek és helyi specialitások forgalma egyaránt erősen nőtt a szombaton zárult hatnapos ünnepi héten.
A belföldi turizmusból származó bevételek 8,2 százalékkal rekordnagyságúra, 513,9 milliárd jüanra emelkedtek. Az utazások száma 7,6 százalékkal 415 millióra nőtt.
A mozgó dátumú kínai holdújév vagy tavaszünnep a világ népességének negyede számára az év legnagyobb ünnepe, amelyet nemcsak Kínában, hanem Kelet-Ázsia más országaiban is megtartanak. Százmilliók utaznak ilyenkor haza a családjukhoz, hogy együtt töltsék az ünnepet, megajándékozzák egymást. (mfor.hu, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kínára figyel a Carlsberg
A dán Carlsberg, amely az előrejelzéseket felülmúló éves bevételről számolt…
Tovább olvasom >Hazánk tovább erősíti az agrárkapcsolatait Kínával
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a Kína és Magyarország közötti mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Fidelity: Japánon és Indián Ázsia szeme
Kína jövőbeli fejlődése a régió legnagyobb bizonytalansági tényezője, de messze…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >