Jól kerestek a kínai boltok a holdújéven
Jelentősen, éves összevetésben 8,5 százalékkal, több mint ezermilliárd jüanra (148,3 milliárd dollár) emelkedett a kiskereskedelmi és vendéglátóipari vállalatok forgalma Kínában a holdújévi ünnepek alatt, fittyet hányva a gazdasági növekedés lassulására – olvasható az mfor.hu-n.
A kínai kereskedelmi minisztérium közölte, hogy az újévi ajándékok, a hagyományos élelmiszerek, elektronikai termékek és helyi specialitások forgalma egyaránt erősen nőtt a szombaton zárult hatnapos ünnepi héten.
A belföldi turizmusból származó bevételek 8,2 százalékkal rekordnagyságúra, 513,9 milliárd jüanra emelkedtek. Az utazások száma 7,6 százalékkal 415 millióra nőtt.
A mozgó dátumú kínai holdújév vagy tavaszünnep a világ népességének negyede számára az év legnagyobb ünnepe, amelyet nemcsak Kínában, hanem Kelet-Ázsia más országaiban is megtartanak. Százmilliók utaznak ilyenkor haza a családjukhoz, hogy együtt töltsék az ünnepet, megajándékozzák egymást. (mfor.hu, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában:…
Tovább olvasom >MTÜ: élénkül a kínai beutazó turizmus
Egyre jobban élénkül a kínai beutazó turizmus Magyarországon és Európában…
Tovább olvasom >Rájár a rúd a Sheinre
A Shein, a fast fashion online divatkereskedelem egyik vezető szereplője,…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >