Jól, jókor, jó helyen
Az alapvetően élelmiszer-házhozszállítással foglalkozó vállalkozás kreatívan bővíti portfólióját, ezzel lökést ad egy, a hazai piacon nagyon nehezen induló vendéglátóipari szolgáltatásfajtának: ez a Kifli Bisztró, a sokat ígérő, nagyon 21. századi, komplex gasztrós projekt!
Szerző: Ipacs Tamás
Bő három éve írtunk arról, hogy az Amazon és a hasonló nagy nevek beszállása a készétel-kiszállítási üzletbe komoly nehézségeket okozhat az erre a területre specializálódott éttermeknek, vállalkozásoknak, és alig kevesebbet az akkor még növekvőben lévő, otthoni főzésre különféle feldolgozottsági fokú alapanyagokat kiszállító „meal kit” szegmensnek. Persze elsősorban a tengerentúlra gondoltunk, el sem képzelve, hogy e téma nem sokkal később itthon is előkerül, pedig most a hazai piac is valami hasonló jellegű fejlődés tanúja lehet – a saját léptékeink szerint persze.
Az új évtized elejére hullámvölgybe került meal kit koncepciónak a vírushelyzet nemhogy mentőövet, de inkább óriási lökést adott a világban, nálunk mégsem igazán sikerült az éttermi ételkiszállításban helyet találni neki. Érdekes módon inkább néhány magasabban pozicionált étterem próbálkozott az ötlettel – csak ők tudják, milyen eredménnyel.
A gordiuszi csomót egy élelmiszer-házhozszállítással foglalkozó cég, a gyorsan fejlődő Kifli.hu vágta el. A vállalkozás a hazai vendéglátós szakma két ismert budapesti szereplőjét, a Zsidai csoportot és a Meatology éttermet a projektbe bevonva kialakította Kifli Bisztró elnevezésű szolgáltatását. A Kifli illetékesei elmondták, hogy a két érintettel az egyeztetések tavaly óta folytak; náluk megvolt a koncepcióhoz kellő nagyon komoly technológiai háttér, valamint az együttműködés elindításához szükséges egyéb befektetések anyagi alapja. Fontos volt az operációs feltételek megléte is, hiszen heti több beszállításra van szükség ahhoz, hogy a minőség és a kínálat szinten tartható legyen.
Mindez azt (is) sejteti, hogy a meal kit gondolatát korábban elutasító, ám éttermeinek az erre is alkalmas szellemkonyhai hátteret a közelmúltban kiépítő Zsidai csoport, valamint a szuvidált termékek értékesítésével „nagyban” is foglalkozó Meatology egy ideig nem kap konkurenciát.
A Kifli az éttermi ízeket kívánja visszaadni a megrendelőnek: a sokkoló hűtés az alapja annak, hogy az ízeket az ételekbe „zárják”, és a fogások több napig elálljanak a hűtőben. A kínálatban sok a húsétel, de van előétel és desszert is. Megjelenik a magyaros, az olaszos, az ázsiai konyha, valamint az olyan amerikai klasszikusok, mint a steak és a pulled beef.
– Mindenképpen szeretnénk bővülni – mondta el kérdésünkre Szabó Réka, értékesítési igazgató –, elsőként nemzetközi ízek érkeznek pluszban a kínálatba. A szállítási területünknek, az éttermi minőségnek, a kisebb ökológiai lábnyomnak és az árazásnak köszönhetően lehetőséget látunk a vírushelyzet utáni szolgáltatásban is. A budapesti neves éttermek és a jól ismert ételszállító cégek nem minden településre szállítanak ki, ahová a Kifli autói viszont eljutnak. Az árképzésnél partnereinkkel odafigyelünk arra, hogy az étterminél mérsékeltebb árakon legyenek elérhetőek az ételek, és tudni kell, hogy ebben a koncepcióban kétszemélyes adagokról van szó.
Amit a Kifli Bisztró nyújt, az sokban különbözik az éttermi ételkiszállítástól: határideje az ígértek szerint az „akár 4 óra”, az utolsó simításokat a megrendelő otthon végzi el a fogáson, viszont ezt a kiszállítás után 2-3 nappal is megteheti. Nem ajánlják mellé az étterem „saját” borát, sörét vagy a merchandising kiegészítőket – igaz, ezek a módszerek a most kiszállításra dolgozó hazai vendéglátósok jelentős hányadára amúgy sem jellemzőek.
Lapjainkon elemeztük már: a meal kites értékesítést illetően a gasztronómiai nagyhatalmak szakértői sem tudják megmondani, miért szöknek az egyik étterem eladásai az egekbe, a másik forgalma meg miért nő mindössze néhány százalékkal. A vázolt „felállásban” és jó árpozicionálással viszont mi készek vagyunk borítékolni a sikert, annál is inkább, hogy a projektnek egyelőre el sem tudjuk képzelni potenciális konkurenciáját. //
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >A Konyhafőnök sztárséfjeivel lép partnerségre a Kifli.hu
A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris…
Tovább olvasom >Gyermekétkeztetési adománygyűjtő akció indul a Kifli.hu, a Mastercard és az Élelmiszerbank
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Mastercarddal és a Kifli.hu adománygyűjtő…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >