Jól indult az ősz az amerikai kiskereskedelmi szektorban
Az augusztusi 0,2%-os visszaesést követően szeptemberben havi bázison 0,6%-kal bővült a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban – írja a portfolio.hu. Az éves dinamika ezzel 1,9%-ról 2,7%-ra nőtt, ami két hónapja tartó lassuló trendet fordított meg.
Az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériumának adatai szerint az ősz első hónapjában havi alapon 0,6%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom. Az adat, melyet augusztusban egy 0,2%-os visszaesés előzött meg, összhangban volt a Reuters által megkérdezett elemzők konszenzusával, így nem okozott meglepetést. Az éves dinamika ezzel az augusztusi 1,9%-ról 2,7%-ra gyorsult, ami bár három hónapos csúcs, az elmúlt évek viszonylatában nem kiemelkedő érték.
Jól indult az ősz az amerikai kiskereskedelmi szektorban
A minisztérium a kiskereskedelem tényleges folyamatainak hatékonyabb mérésére közöl egy olyan almutatót is, ami nem tartalmazza az autóeladások alakulását, azok ugyanis hónapról hónapra erős ingadozást mutatnak, ezért torzíthatják a tényleges adatot. Az autóeladások nélküli mutató gyakorlatilag a fentivel megegyező, 0,5%-os növekedést mutatott, vagyis a szektor forgalmának bővülése széles bázisú volt, nem az autókereskedelem alakulása hajtotta. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >AI-képzést indít kiskereskedőknek a Google és a Német Kereskedelmi Szövetség
A Google és a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) közös kezdeményezésével…
Tovább olvasom >Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >