Jól indult az ősz az amerikai kiskereskedelmi szektorban
Az augusztusi 0,2%-os visszaesést követően szeptemberben havi bázison 0,6%-kal bővült a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban – írja a portfolio.hu. Az éves dinamika ezzel 1,9%-ról 2,7%-ra nőtt, ami két hónapja tartó lassuló trendet fordított meg.
Az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériumának adatai szerint az ősz első hónapjában havi alapon 0,6%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom. Az adat, melyet augusztusban egy 0,2%-os visszaesés előzött meg, összhangban volt a Reuters által megkérdezett elemzők konszenzusával, így nem okozott meglepetést. Az éves dinamika ezzel az augusztusi 1,9%-ról 2,7%-ra gyorsult, ami bár három hónapos csúcs, az elmúlt évek viszonylatában nem kiemelkedő érték.
Jól indult az ősz az amerikai kiskereskedelmi szektorban
A minisztérium a kiskereskedelem tényleges folyamatainak hatékonyabb mérésére közöl egy olyan almutatót is, ami nem tartalmazza az autóeladások alakulását, azok ugyanis hónapról hónapra erős ingadozást mutatnak, ezért torzíthatják a tényleges adatot. Az autóeladások nélküli mutató gyakorlatilag a fentivel megegyező, 0,5%-os növekedést mutatott, vagyis a szektor forgalmának bővülése széles bázisú volt, nem az autókereskedelem alakulása hajtotta. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az USA készülő új étrendi irányelvei a növényi fehérjéknek adhatnak prioritást
Az Egyesült Államok Egészségügyi Minisztériuma (HHS) és Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA)…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >