Jól indult az év a svájci óragyártóknak
Januárban 9,4 százalékkal 1 milliárd 786 millió frankra nőtt a svájci óraexport az egy évvel korábbihoz képest, és az első hónapban ismét az Egyesült Államok lett a svájci órák legfontosabb piaca a svájci óraipari szövetség (FHS) honlapján szereplő adatok szerint.
A növekedés elsősorban annak köszönhető, hogy az 500 franknál drágább órák kivitele erőteljesen nőtt, darabszámban és értékben is, míg e küszöbérték alatt visszaesését mértek az exportban, különösen a 200 franknál olcsóbb óráknál.
Januárban 15,2 százalékkal nőtt, 205,9 millió frankra ugrott a svájci órakivitel az Egyesült Államokba, decemberben még – egy hónapra – Kína volt a listavezető, januárban azonban az ázsiai ország már csak a harmadik legfontosabb felvevőpiac volt.
A 2010 óta tavaly szeptemberig folyamatosan Hongkongba exportáltak a legnagyobb értékben a svájci óragyártók. A tüntetések hatására azonban szeptemberben elvesztette listavezető helyét Hongkong, amely decemberben már csak a harmadik legfontosabb exportpiacnak számított, januárban azonban ismét a második helyen állt 183,9 millió frankkal, éves 25 százalékos csökkenéssel.
Svájc tavaly 21 milliárd 681 millió frank értékben exportált órákat, 2,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 35 százalékkal, míg a behozatalé 10 százalékkal lett nagyobb
2024. áprilisban a kivitel volumene 13, a behozatalé 2,5 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 5,1 százalékkal alacsonyabbak voltak, mint egy éve
2024. májusban az ipari termelői árak átlagosan 0,2 százalékkal alacsonyabbak…
Tovább olvasom >Szijjártó Péter: Olaszország az ötödik legfontosabb kereskedelmi partnere Magyarországnak
A következő időszak egyik legfontosabb feladata az európai gazdasági versenyképesség…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >