Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat tűzött ki, hogy 2035-ig teljes karbonsemlegességet érjen el saját működésében, valamint 2050-ig az ellátási láncában is nettó zéró kibocsátást kíván elérni. Ennek elérése érdekében a vállalat különböző kezdeményezéseket indított, amelyek célja a károsanyag-kibocsátás, az élelmiszer-pazarlás és a hulladék csökkentése, valamint a megújuló energiaforrások használatának növelése.
Károsanyag-kibocsátás Csökkentése
A Tesco jelentős előrelépést tett a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében. A 2016-os bázisévhez képest Magyarországon 63%-kal sikerült csökkenteni kibocsátásukat. Ennek elérésében fontos szerepet játszott az elektromos járművek bevezetése a logisztikában. 2021-ben beüzemelték Magyarország első elektromos Volvo teherautóját, amely Unilever termékeket szállít a Tesco áruházakba. 2023-tól a Mars termékeket kizárólag elektromos kamionokkal szállítják, évente 4790 kilogrammal kevesebb üvegházhatású gázt kibocsátva. Ezen kívül 2022-ben teljesen elektromos furgonokkal bővítették házhozszállítási flottájukat Budapesten.
Fenntartható Áruházi Működés
A Tesco minden hazai áruházában 100%-ban megújuló energiát használ, LED-lámpákra cserélve a hagyományos izzókat, és természetes hűtőgázokra váltott. Az elmúlt években 25 napelemrendszert telepítettek kisformátumú üzletek tetejére, tovább támogatva a megújuló energia helyben történő előállítását.
Élelmiszer-pazarlás Elleni Küzdelem
A Tesco aktívan küzd az élelmiszer-pazarlás ellen. A vállalat forgalom-előrejelző és rendelési eljárásokat alkalmaz a felesleg csökkentésére, és az el nem adott élelmiszereket karitatív szervezeteknek és helyi közösségeknek adományozza. Az élelmiszermentő programjuk keretében több mint 180 áruházuk adományoz megmaradt, de még fogyasztható élelmiszert. A maradék élelmiszer állatmenhelyekre kerül, vagy biogáz-üzemben hasznosul. A vállalat 2016/17 óta több mint 34 164 tonna élelmiszert ajánlott fel jótékony célra, ezzel mintegy 81,3 millió adag ételt biztosítva a rászorulóknak.
Fenntartható Csomagolás és Hulladékkörforgás
A Tesco a fenntartható csomagolásra és a hulladékkörforgásra is nagy hangsúlyt fektet. A vállalat eltávolította minden nehezen újrahasznosítható anyagot sajátmárkás termékeinek csomagolásából, és vállalta, hogy 2025-re minden termék csomagolása teljesen újrahasznosítható lesz. A csomagolásmentes termékek értékesítésével és a műanyag zacskók használatának csökkentésével évente 500 tonnával kevesebb műanyaghulladékot állítanak elő. Emellett a működésük során keletkező másodlagos csomagolási hulladékot központi egységükben válogatják szét és újrahasznosítják.
Fenntartható és Egészséges Táplálkozás
A Tesco a fenntartható és egészséges táplálkozás népszerűsítését is célul tűzte ki. 2021-ben a WWF-fel együttműködve indították el a „Jó neked, jó a bolygónak” kampányt, amely a fenntartható étrend fontosságát hangsúlyozza. A vállalat támogatja a WWF jelentését, amely az élelmiszer-termeléshez kapcsolódó fenntarthatósági problémákat és az egészséges, fenntartható étrend kialakításának lehetőségeit vizsgálja.
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >