Jól fogy az ásványvíz és a jégkrém a nagy hőségben
Van olyan áruházlánc, melynél megháromszorozódtak az ásványvízeladások a napok óta tartó kánikula hatására – olvasható a Világgazdaság Online-on.
A kánikula hatásai az áruházakban is érzékelhetők, a múlt hét második fele óta egyre több ásványvizet, üdítőt, sört és jégkrémet értékesítünk – mondta a Világgazdaságnak Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.
Ásványvízből a normál hőmérsékletű napok forgalmához képest megháromszorozódtak az eladások, emellett jégkrémből mintegy 70 százalékos, a söröknél 40 százalékos, üdítőkből pedig 35 százalékos a többlet.
Az elmúlt évek tapasztalatából kiindulva elmondható: ha tartósan megmarad a hőség, akkor további jelentősebb forgalmi bővülés várható az említett termékkörökben – tette hozzá Fodor Attila.
A nyári hónapokban a magasabb napi átlaghőmérsékletnek köszönhetően nő a folyadékbevitel mértéke is, mindez az ásványvízfogyasztásban is tetten érhető – jelezték lapunknak a Tesco sajtóosztályának munkatársai.
Júniusban, júliusban és augusztusban a korábbi évekhez hasonlóan idén is több mint 50 millió liter ásványvíz eladására számítanak a hipermarketnél.
Ez nagyságrendileg az éves forgalom harmadának felel meg. Kitértek arra is, hogy az értékesítés csaknem kétharmadát a szénsavmentes ásványvíz teszi ki, minden negyedik vásárló választja a szénsavas vizet, illetve 12 százaléknak esik a választása az ízesített változatokra.
Egy-egy nagyon meleg napon akár 15 százalékkal is megugorhat az ásványízforgalom az Auchannál – közölte a Világgazdasággal Adorján Abigél, a társaság kommunikációs menedzsere. Mint mondta, az eladott ásványvizeik körülbelül 60 százaléka mentes, 40 százaléka savas; ebbe nem tartoznak bele a speciális és gyógyvizek. Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője pedig arról számolt be, hogy egy nyári hónap ásványvízforgalma 60 százalékkal nagyobb, mint egy átlagos hónapé az év többi részében. A kategórián belül idén két számjegyű növekedést várnak a tavaly nyárhoz képest.
Az Extreme Digital szerint az idei nyár forgalmi adatai tökéletesen szemléltetik, hogy miként befolyásolja a szezonalitás a magyarok internetes vásárlásait. Az e-kereskedő hangsúlyozta, hogy a napok óta tartó kánikula nyomán a webáruházban megduplázódtak a klímaberendezések eladásai, míg ventilátorból az elmúlt napokban tízszer annyit rendeltek, mint egy átlagos napon. (Gyöngyösi Balázs, vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >6-os pakk, 2024 – A nap képe
A kanadai sziklagleccserből származó Rök víz arculatához a fenntarthatóság gondolata…
Tovább olvasom >Rekordforró nyár: az elmúlt 123 év legmelegebb hónapjain vagyunk túl
Az idei nyár ismét történelmet írt, hiszen az elmúlt 123…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >