Jól célzott ajánlatok

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 05. 21. 00:34

A Trade magazin által szervezett szakmai megmérettetésben a METRO két kategóriában is elnyerte „Az év legsikeresebb promóciója” díjat; Horecában a nagykereskedés „I Love” programjai értek el első helyezést. Ezekről kérdeztük Haász Ákost, a METRO gasztronómiai vevőcsoportjának vezetőjét.

Mennyire érzi rangosnak ezt a szakmai elismerést?

H. Á.: – Minthogy a promóciók sikeréről a megkérdezett kereskedőpartnerek és vásárlók döntöttek, a díjat rangosnak tartom, az elismerést hitelesnek.


Mi az „I Love” projektek lényege?

H. Á.: – Elsősorban klasszikus célcsoportmenedzsmentet takar a kifejezés: négy kategóriában (étterem, menza, büfé, pizzeria) keressük meg a korábbinál célzottabban, és főleg proaktívabban partnereinket. A jól ismert Metro Mailtől eltérő koncepciójú havi promóciós anyagot küldünk nekik a tevékenységi körüknek megfelelően meghatározott ajánlattal, és rendszeresebb a személyes kapcsolattartás is velük. Utóbbi azt jelenti, hogy havonta legalább egyszer meglátogatják őket területi képviselőink.

Miért jó ez Önöknek, és miért partnereiknek?

H. Á.: – A METRO így jóval könnyebben tud alkalmazkodni partnerei beszerzési szokásainak változásaihoz, hatékonyabban határozza meg az adott csoportnak ajánlott termékválasztékot, a vásárlók pedig egyértelműen olcsóbban juthatnak az áruhoz.

Hány vásárlót tudnak bevonni az „I Love” rendszerbe?

H. Á.: – Hozzávetőlegesen három hónap kellett hozzá, hogy partnereinkben kialakuljon a projektek megfelelő működéséhez szükséges bizalom, így most azt mondhatom: közel tizenötezer vevőnket érinti ez az aktivitás. Minden melegkonyhás kínálattal rendelkező Horeca-partnerünk a vendéglátó-ipari egységének leginkább megfelelő kampányba kerül besorolásra, amelynek ajánlataival kötelezettség nélkül élhet.

Miben mások az új nyomtatott reklámanyagok?

H. Á.: – Ezek a kategóriánként változó füzetek három részből állnak: egy speciális (csak a megadott vevőszámra érvényes, a polci áraknál olcsóbb, más vevők számára nem elérhető) árakat tartalmazó, 4 hétig érvényes (de a termékek többségénél hónapokon át garantált) kedvezményes terméklistából, további előnyös ajánlatokból a Metro Mailben már megszokott stílusban, valamint az általunk kompetenciaoldalaknak nevezett rovatból, amelyben pályázatok bemutatásával, gazdaságossági számításokat is tartalmazó receptekkel, chef-tippekkel és hasonló jellegű információkkal egészítjük ki a promóciós kiadványt.

Kapcsolódó cikkeink