Jól célzott ajánlatok
A Trade magazin által szervezett szakmai megmérettetésben a METRO két kategóriában is elnyerte „Az év legsikeresebb promóciója” díjat; Horecában a nagykereskedés „I Love” programjai értek el első helyezést. Ezekről kérdeztük Haász Ákost, a METRO gasztronómiai vevőcsoportjának vezetőjét.
Mennyire érzi rangosnak ezt a szakmai elismerést?
H. Á.: – Minthogy a promóciók sikeréről a megkérdezett kereskedőpartnerek és vásárlók döntöttek, a díjat rangosnak tartom, az elismerést hitelesnek.
Mi az „I Love” projektek lényege?
H. Á.: – Elsősorban klasszikus célcsoportmenedzsmentet takar a kifejezés: négy kategóriában (étterem, menza, büfé, pizzeria) keressük meg a korábbinál célzottabban, és főleg proaktívabban partnereinket. A jól ismert Metro Mailtől eltérő koncepciójú havi promóciós anyagot küldünk nekik a tevékenységi körüknek megfelelően meghatározott ajánlattal, és rendszeresebb a személyes kapcsolattartás is velük. Utóbbi azt jelenti, hogy havonta legalább egyszer meglátogatják őket területi képviselőink.
Miért jó ez Önöknek, és miért partnereiknek?
H. Á.: – A METRO így jóval könnyebben tud alkalmazkodni partnerei beszerzési szokásainak változásaihoz, hatékonyabban határozza meg az adott csoportnak ajánlott termékválasztékot, a vásárlók pedig egyértelműen olcsóbban juthatnak az áruhoz.
Hány vásárlót tudnak bevonni az „I Love” rendszerbe?
H. Á.: – Hozzávetőlegesen három hónap kellett hozzá, hogy partnereinkben kialakuljon a projektek megfelelő működéséhez szükséges bizalom, így most azt mondhatom: közel tizenötezer vevőnket érinti ez az aktivitás. Minden melegkonyhás kínálattal rendelkező Horeca-partnerünk a vendéglátó-ipari egységének leginkább megfelelő kampányba kerül besorolásra, amelynek ajánlataival kötelezettség nélkül élhet.
Miben mások az új nyomtatott reklámanyagok?
H. Á.: – Ezek a kategóriánként változó füzetek három részből állnak: egy speciális (csak a megadott vevőszámra érvényes, a polci áraknál olcsóbb, más vevők számára nem elérhető) árakat tartalmazó, 4 hétig érvényes (de a termékek többségénél hónapokon át garantált) kedvezményes terméklistából, további előnyös ajánlatokból a Metro Mailben már megszokott stílusban, valamint az általunk kompetenciaoldalaknak nevezett rovatból, amelyben pályázatok bemutatásával, gazdaságossági számításokat is tartalmazó receptekkel, chef-tippekkel és hasonló jellegű információkkal egészítjük ki a promóciós kiadványt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >