Jól áll a McDonald’s szénája
A McDonald’s negyedéves eredményei meghaladták a várakozásokat, és a gyorsétteremlánc növelte nyereségét és forgalmát, miközben sikerreceptként értékelik a termékkínálat bővítését és az árak alacsonyan tartását a magas infláció idején.

Olcsóbb menükkel növelnék a forgalmat
A vállalat adózott nyeresége 17 százalékkal növekedett, elérve a 2,32 milliárd dollárt a szeptember végén zárult három hónapos időszak alatt. Az egy részvényre eső tisztított eredmény, ami 3,19 dollár volt, könnyedén felülmúlta a 3 dolláros piaci várakozásokat.
A McDonald’s árbevétele 8,8 százalékkal nőtt a legalább egy éve nyitva tartó egységekben, meghaladva az elemzők előzetes becslését, amely 7,36 százalékos növekedést várt. Az amerikai éttermek forgalma 8,1 százalékkal, a nemzetközi hálózaté pedig 8,3 százalékkal nőtt, míg a franchise-rendszerben működő egységek globális forgalma 10,5 százalékkal emelkedett. A globális összbevétel 11 százalékkal 6,69 milliárd dollárra nőtt, meghaladva az elemzők 6,58 milliárd dollárra vonatkozó becslését.
A McDonald’s folyamatosan bővíti éttermi kínálatát, újításokkal kényezteti meg a fogyasztókat. Júliusban a jalapenos-baconös sajtos McRoyal szendvics került az étlapra, szeptemberben pedig visszatért a Spicy Chicken McNuggets népszerű csirkés opciója.
Az elemzők szerint mindkét menüelem jelentős értékesítésnövekedést hozott a vállalatnak a negyedév során. Példaként említik, hogy bár az Egyesült Államokban az éttermi forgalom visszaesett, a McDonald’s egységeibe 7,3 százalékkal többen látogattak be júliusban, és a következő hónapokban is az iparági átlagnál kisebb visszaesést mutatott be. Az éttermi árrés növekedése pedig a húsok és más fehérjék, valamint zöldségek árának csökkenésével ellensúlyozta az egyéb költségek emelkedését.
A McDonald’s vezetése emellett bejelentette, hogy 10 százalékos osztalékemelést hajt végre, így a részvényesek részvényenként 1,67 dolláros osztalékot várnak. Az erős negyedéves eredmények tehát pozitív híreket hoznak a vállalat és a befektetők számára egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
13,28 milliárd dollárral bővülhet az önkiszolgáló kioszkok piaca 2029-ig
A globális önkiszolgáló kioszkpiac várhatóan 13,28 milliárd dollárral növekszik 2025…
Tovább olvasom >Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Visszatér a libamájas burger a McDonald’s-ba
Február 5-től a hazai McDonald’s éttermekben ismét kapható a lánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >