Jól áll a McDonald’s szénája
A McDonald’s negyedéves eredményei meghaladták a várakozásokat, és a gyorsétteremlánc növelte nyereségét és forgalmát, miközben sikerreceptként értékelik a termékkínálat bővítését és az árak alacsonyan tartását a magas infláció idején.
A vállalat adózott nyeresége 17 százalékkal növekedett, elérve a 2,32 milliárd dollárt a szeptember végén zárult három hónapos időszak alatt. Az egy részvényre eső tisztított eredmény, ami 3,19 dollár volt, könnyedén felülmúlta a 3 dolláros piaci várakozásokat.
A McDonald’s árbevétele 8,8 százalékkal nőtt a legalább egy éve nyitva tartó egységekben, meghaladva az elemzők előzetes becslését, amely 7,36 százalékos növekedést várt. Az amerikai éttermek forgalma 8,1 százalékkal, a nemzetközi hálózaté pedig 8,3 százalékkal nőtt, míg a franchise-rendszerben működő egységek globális forgalma 10,5 százalékkal emelkedett. A globális összbevétel 11 százalékkal 6,69 milliárd dollárra nőtt, meghaladva az elemzők 6,58 milliárd dollárra vonatkozó becslését.
A McDonald’s folyamatosan bővíti éttermi kínálatát, újításokkal kényezteti meg a fogyasztókat. Júliusban a jalapenos-baconös sajtos McRoyal szendvics került az étlapra, szeptemberben pedig visszatért a Spicy Chicken McNuggets népszerű csirkés opciója.
Az elemzők szerint mindkét menüelem jelentős értékesítésnövekedést hozott a vállalatnak a negyedév során. Példaként említik, hogy bár az Egyesült Államokban az éttermi forgalom visszaesett, a McDonald’s egységeibe 7,3 százalékkal többen látogattak be júliusban, és a következő hónapokban is az iparági átlagnál kisebb visszaesést mutatott be. Az éttermi árrés növekedése pedig a húsok és más fehérjék, valamint zöldségek árának csökkenésével ellensúlyozta az egyéb költségek emelkedését.
A McDonald’s vezetése emellett bejelentette, hogy 10 százalékos osztalékemelést hajt végre, így a részvényesek részvényenként 1,67 dolláros osztalékot várnak. Az erős negyedéves eredmények tehát pozitív híreket hoznak a vállalat és a befektetők számára egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Fertőzésveszély a friss zöldségek miatt: az E. coli járvány és a gyorséttermek kihívásai
Az amerikai gyorsétteremláncok csütörtökön drasztikus lépésre kényszerültek: a McDonald’s éttermeinek…
Tovább olvasom >TheVR Mekis kedvence: influenszer ihlette menü a McDonald’s-ban
Október 14-től Magyarországon is elérhetővé válik a McDonald’s új, TheVR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >