Jöhet a QR-kódos fizetés Magyarországon
Magyarország a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján, technológiai elmaradottsága okán, átugrotta a csekkes fizetést, közvetlenül a bankkártyás fizetés felé lépve. Szemben ezzel, más országokban, mint például Szlovénia, még a kilencvenes években is gyakori volt a csekkhasználat, ami jelentős adminisztrációs terhet rótt az emberekre.
Kína esetében hasonlóan kihagyott egy technológiai lépést, azonban ott a bankkártyás fizetés helyett a QR kódos fizetés vette át a vezető szerepet. A QR kódos fizetés elterjedése lehetővé tette, hogy kikerüljék a hagyományos bankkártya-társaságokat, így Kínában az Alipay és a Wechat dominál.
Magyarországon, noha a bankkártyás fizetés a domináns, jelentős költségekkel jár: a kereskedők akár 3% díjat is fizethetnek tranzakciónként, ami jelentősen csökkenti a profitjukat. Ez motiválta a Magyar Nemzeti Bankot (MNB), hogy 2023 szeptemberétől minden banknak kötelezővé tegye a QR kódos fizetési mód nyújtását, amely olcsóbb és tranzakcióadó-mentes alternatívát kínál.
A QR kódos fizetés, amely azonnali utalást tesz lehetővé a vásárló és az eladó között, nem csak gazdaságosabb, hanem gyorsabb is. A fizetési mód neve „qvik”, ami a gyorsaságra utal, és a vásárlóknak semmilyen plusz költséget nem számítanak fel használatakor. Ezáltal, ha a kereskedők csak 1.5%-kal is olcsóbban tudják ezt a módot használni, mint a hagyományos kártyaelfogadást, jelentős előrelépés várható a bevezetés gyorsaságában.
Végül, bár a qvik logója talán nem nyerte el mindenki tetszését, a fizetési mód maga ígéretesnek tűnik. A magyar piacra adaptált QR kódos fizetés, ha elég olcsón kínálják a kereskedőknek, akkor gyorsan elterjedhet, és hosszú távon a kártyás fizetést is visszaszoríthatja. Az innováció így nem csak a technológiát, hanem a mindennapi pénzügyi tranzakciókat is forradalmasíthatja Magyarországon.
Kapcsolódó cikkeink
Nyitottak a német vásárlók a biometrikus azonosítással történő fizetésre
Egy friss Mastercard-felmérés szerint a német fogyasztók 43%-a nyitott arra,…
Tovább olvasom >Varga Mihály: a jegybank elsődleges célja az árstabilitás fenntartása
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) elsődleges célja az árstabilitás elérése…
Tovább olvasom >Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetni a termelőket
A 30 napos fizetési határidő a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >