Jöhet a QR-kódos fizetés Magyarországon
Magyarország a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján, technológiai elmaradottsága okán, átugrotta a csekkes fizetést, közvetlenül a bankkártyás fizetés felé lépve. Szemben ezzel, más országokban, mint például Szlovénia, még a kilencvenes években is gyakori volt a csekkhasználat, ami jelentős adminisztrációs terhet rótt az emberekre.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/06/proxyclick-visitor-management-system-EPeK7w5Eeic-unsplash-1024x684.jpg)
Gazdaságosabb fizetési mód
Kína esetében hasonlóan kihagyott egy technológiai lépést, azonban ott a bankkártyás fizetés helyett a QR kódos fizetés vette át a vezető szerepet. A QR kódos fizetés elterjedése lehetővé tette, hogy kikerüljék a hagyományos bankkártya-társaságokat, így Kínában az Alipay és a Wechat dominál.
Magyarországon, noha a bankkártyás fizetés a domináns, jelentős költségekkel jár: a kereskedők akár 3% díjat is fizethetnek tranzakciónként, ami jelentősen csökkenti a profitjukat. Ez motiválta a Magyar Nemzeti Bankot (MNB), hogy 2023 szeptemberétől minden banknak kötelezővé tegye a QR kódos fizetési mód nyújtását, amely olcsóbb és tranzakcióadó-mentes alternatívát kínál.
A QR kódos fizetés, amely azonnali utalást tesz lehetővé a vásárló és az eladó között, nem csak gazdaságosabb, hanem gyorsabb is. A fizetési mód neve „qvik”, ami a gyorsaságra utal, és a vásárlóknak semmilyen plusz költséget nem számítanak fel használatakor. Ezáltal, ha a kereskedők csak 1.5%-kal is olcsóbban tudják ezt a módot használni, mint a hagyományos kártyaelfogadást, jelentős előrelépés várható a bevezetés gyorsaságában.
Végül, bár a qvik logója talán nem nyerte el mindenki tetszését, a fizetési mód maga ígéretesnek tűnik. A magyar piacra adaptált QR kódos fizetés, ha elég olcsón kínálják a kereskedőknek, akkor gyorsan elterjedhet, és hosszú távon a kártyás fizetést is visszaszoríthatja. Az innováció így nem csak a technológiát, hanem a mindennapi pénzügyi tranzakciókat is forradalmasíthatja Magyarországon.
Kapcsolódó cikkeink
Nagyot tervez robbantani a Revolut
A digitális bankolás területén egyik vezető szereplője, a Revolut, 500…
Tovább olvasom >A magyarok 84%-a kártyával, vagy okos-eszközzel tervez fizetni külföldi utazása során
A magyarok 40 %-a tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb…
Tovább olvasom >A belföldi kártyás vásárlások száma jelentős növekedést mutat
2024 első negyedévében a magyar bankkártyás készpénzfelvételek száma alig haladta…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Kifli.hu márka tulajdonosa 170 millió dollár növekedési tőkét kap
A Rohlik online élelmiszer-szogláltatással foglalkozó nemzetközi cégcsoport, a hazai Kifli.hu…
Tovább olvasom >Egyre átgondoltabb AI-fejlesztések zajlanak
Az innovációban élenjáró és a digitális átállást kiemelten kezelő cégeknél…
Tovább olvasom >MTÜ: először ünneplik a kempingezés világnapját, jelentősen nőtt a vendégéjszakák száma a magyar kempingekben
Idén első alkalommal hirdette meg az ENSZ turisztikai szervezete, az…
Tovább olvasom >