Jobb hangulat, változó kereskedelem

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 06. 01. 23:40

A gazdasági válság kitörése óta először javult a lakosság hangulata Európában: 12-ből 8 országban bizakodóbbak az emberek, mint tavaly, és várhatóan többet költenek majd – derül ki a Cetelem Körkép 2014-ből. A reprezentatív felmérésben 12 országból csaknem 8000 európai vett részt.

A kutatás eredményei alapján a tavalyi 33 százalékos aránnyal szemben idén már az emberek 40 százaléka tervezi, hogy növelni fogja fogyasztását. A vizsgált országok jelentős részében érezhető a gazdasági konjunktúra, ami már ebben az évben ugrásszerű növekedést vetít előre a fogyasztásban – állapították meg
a Ce­telem Körkép 2014 készítői.

Az európai polgárok közül a német (6,3), a belga (5,6) és az angol (4,7) fogyasztók értékelték legpozitívabban országuk általános gazdasági helyzetét az 1-től 10-ig tartó skálán. A magyarok elszakadtak az évekig tartó mélypontról, és bár osztályzataik alacsonyak, a javuló tendencia egyértelmű: több mint 30 százalékkal – 2,6-ról 3,4-re – növekedett a gazdasági állapot általános érzékelését jelző mutató.

„Nagyon jó hír a gazdasági szereplők számára, hogy a magyarok 38 százaléka többet szeretne költeni a következő 12 hónapban. Ennek hosszabb távon az emberek közérzetén kívül a munkaerőpiacra, az adóbevételekre, azaz a teljes nemzetgazdaságra pozitív hatása lesz” – mondta Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója.

A Cetelem Körkép 2014. évi kutatása vizsgálta a hagyományos üzletek és az internet viszonyát is. Az eredmények azt mutatják, hogy korántsem vált valóra az a félelem, hogy az internet, az e-kereskedelem térnyerésével a hagyományos boltok eltűnnek vagy raktárrá silányulnak. A hagyományos üzletek továbbra is olyan előnyökkel rendelkeznek, amikkel az internet nem: a valós vásárlói élmény nyújtásának képességével, az eladók személyes jelenlétével, gyors szakmai segítségével. A kereskedőknek azonban alkalmazkodniuk kell ahhoz, hogy az internethez szokott vásárlók igényei megváltoztak. Bár az emberek többsége ma is a hagyományos üzletekben vásárol, egyre inkább terjed az a gyakorlat, hogy vásárlás előtt a világháló segítségével ellenőrzik azok árát. 10-ből 4 fogyasztó használt már ár-összehasonlító oldalt, miközben egy üzletben válogatott a termékek között, és további 32 százalék tartja ezt igen hasznos lehetőségnek.

Kapcsolódó cikkeink