Jó szájízzel!
A kizárólag saját márkás termékeket előállító Sugo Food Kft. Magyarország egyik legnagyobb, gyorsfagyasztott zöldségek előállításával és csomagolásával foglalkozó vállalkozása. Piaci helyzetükről, terveikről Majoros Tamást, a cég kereskedelmi igazgatóját kérdeztük.
Hová pozicionálják vállalkozásukat a fagyasztott zöldségtermékek piacán?
Amennyiben a gyártott termékek számát nézzük, teljes palettát kínálunk mind a mono, mind a mix termékek területén. A gyártás tekintetében jelenleg 20 000 tonna gyártókapacitással rendelkezünk, ám a kép úgy teljes, ha megemlítem anyavállalatunkat, a belga Roger and Roger-t is, amelynek gyártási kapacitása 200 000 tonna. Ez a háttér és árualap rendelkezésünkre áll, így gyakorlatilag nagyon széles igényeket ki tudunk szolgálni belföldön és külföldön egyaránt.
Kinek és milyen termékeket értékesítenek?
Magyarországot tekintve több nemzetközi kiskereskedelmi hálózatot és nagykereskedéseket tudunk a partnereink között, nekik a legnagyobb mennyiségben borsót és kukoricát szállítunk, de olyan népszerű mixeket is, mint a franciasaláta, a mexikói vagy a húsleves mix – akár termékpalettánk minden elemét felsorolhatnám.
Külföldi piacaink közül Anglia a legjelentősebb, ahol retail hálózatoknak vagyunk egyik legnagyobb kukoricabeszállítója. Termékeink eljutnak a skandináv országok mellett Romániába, Németországba, a volt szovjet tagállamokba, de rendszeresen kapunk megkereséseket a Közel-Keletről és a tengerentúlról is, ahová jellemzően kukoricát és borsót szállítunk.
Miért döntöttek a saját márkás termékek gyártása mellett? Elképzelhetőnek tartja-e a belátható jövőben márkatermékek gyártását a cégnél?
Célunk továbbra is az, hogy Magyarországon és külföldön is ebben a szegmensben legyünk megbízható beszállítója partnereinknek, és nem titkolt szándékunk, hogy elsősorban kiskereskedelmi csatornákban erősödjünk. Jelenleg nem szerepel terveink között márkatermék-portfólió kialakítása, de a piaci igények alakulása persze felülírhatja ezt.
Milyen beruházásokat terveznek a közeljövőben?
Célunk több lépcsőben fejleszteni a gyárat, ennek első eleme volt egy tortillachips-gyártóvonal megépítése, amely az év elején került átadásra. Ez elsőre meglepő lehet, de a belga anyaválallat másik üzletága a tortillachips-gyártás – ebben jelentős szereplői a nyugat-európai piacnak. E beruházással egy közép-kelet-európai gyártóközpont létrehozása volt a cél. A fejlesztések további lépései a fagyasztott üzletág kapacitásbővítésére fognak irányulni.
A tortilla chipsek is kizárólag saját márkás termékek lesznek? Milyen ízek gyártását tervezik?
Természetesen a tortilla chipsek esetében is a saját márkás kategóriában gondolkodunk. Ami az ízesítéseket illeti: a vevők elvárásainak megfelelően bármilyen ízvilágot elő tudunk állítani, de a legjobb ízek kiválasztásában a Roger and Roger sok éves tapasztalatára alapozva is segíteni tudjuk vevőinket.
Mit tesznek a minőségbiztosítás érdekében?
A legjobb minőség elérésének érdekében a munkát a termelőkkel együtt a földeken kezdjük, ahol agrárszakembereink a termelőkkel együtt határozzák meg a vetés időpontjától kezdve a növényápolást és a betakarítás optimális idejét is. Gyárunk mind a félkész, mind a késztermékeit külsős akkreditált laborban vizsgáltatja. IFS és BRC AA+ certifikátokkal rendelkezünk, ezzel a legmagasabb vevői elvárásoknak is meg tudunk felelni a világ bármely pontján.
Hogyan biztosítható nagy partnereik folyamatos megrendelése?
A termeltetés és az értékesítés szorosan együtt dolgozik ezen a területen, így a vevői szerződésekben rögzített mennyiségeket kötik le a termelőknél. Természetesen ez egy dinamikusan változó része a munkánknak, mivel folyamatosan érkeznek a különböző vevői igények, de azt kell mondjam, hogy egy-egy esettől eltekintve százszázalékosan ki tudjuk elégíteni az igényeket, amiben az anyavállalati háttér is sokat segít.
A csomagolókapacitásainkat folyamatosan fejlesztjük, igy a vevői igényeket rugalmasan, rövid határidőkre is képesek vagyunk kiszolgálni.
Milyen irányban fejlesztik saját elképzeléseik alapján gyártott termékeiket? Mik terjeszkedéseik lehetőségei a következő 3-4 évben?
Alapvetően a vevői igények alapján alakítjuk a termékeket, beleértve a csomagolást is, hiszen saját márkás termékekről beszélünk, de időről időre hozunk új ötleteket – leginkább a mixtermékek esetében.
Az elkövetkező években az értékesített volumen tekintetében a két számjegyű növekedés a cél. Ahogyan azt már említettem, elsődleges célunk a kiskereskedelmi partnereink számának bővítése Magyarországon és külföldön egyaránt; ebben vagyunk a legerősebbek ezen az úton szeretnénk tovább bővülni. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős hatással bírnak a Lidl saját márkái a portugál gazdaságra
A Lidl Portugália saját márkás termékei közel 1 milliárd euróval…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >