Jó piaci pozícióban a csokoládé
Összességében 3 százalékkal nőtt a csokoládé három szegmensének forgalma értéket tekintve, 2010. december–2011. szeptemberben, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva, állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A táblás csokoládé kiskereskedelmi forgalma értékben 4 százalékkal nőtt, mennyiségben 1 százalékkal csökkent 2010. december–2011. szeptember során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Az éves piac mérete közeledik a 22 milliárd forinthoz.
A bevételek több mint kétharmadát vitték el a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek 2010. december–2011. szeptemberben. A főleg diszkontokat és szupermarketet magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna értékben mért piaci részesedése az előző évi 38 százalékról tavaly 39-re emelkedett, tízhónapos összehasonlításban.
Stabilak a gyártói márkák. Értékben mért piaci részesedésük 2011 első félévében ugyanúgy 79 százalék, mint egy évvel korábban.
Szeletes: kisebb üzletek magas piacrésszel
Jelentősen emelkedett a boltok bevétele szeletes csokoládéból. Mind értéket, mind mennyiséget tekintve plusz 6 százalékot regisztráltunk 2010. december–2011. szeptemberben, az egy évvel korábbi hasonló periódushoz képest. Az éves forgalom meghaladta a 18 milliárd forintot, a legutóbbi adatok szerint.
Bolttípusokat tekintve a négyzetméteres és kisebb üzletek piacrésze 54 százalék, a legutóbbi tíz hónap adatai alapján, értéket tekintve.
Értéket tekintve a bolti eladásból 90 százalék jutott a gyártói márkákra, 2011 első felében. A mutató 2 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
Praliné: erősödtek a gyártói márkák
A praliné évi 17 milliárd forintot meghaladó piacán a kiskereskedelmi forgalom értékben is, mennyiségben is 2 százalékkal csökkent 2010. december–2011. szeptember között, az előző hasonló periódushoz viszonyítva.
A bolttípusok súlyát illetően az erős koncentráció nem változott. A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek elvitték az eladás 71 százalékát, értéket tekintve, a legutóbbi tíz hónap adatai szerint.
Itt is erősek a gyártói márkák, 2010 első felében 88 százalék jutott rájuk. Ez 1 százalékponttal nagyobb, mint az előző év első hat hónapja során
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Fagyos tavasz, súlyos károk: összeomolhat a gyümölcstermés 2025-ben
Az áprilisi fagyok komoly pusztítást végeztek a magyar gyümölcstermesztésben: egyes…
Tovább olvasom >