Jó negyedévet zárt a Danone
Világméretekben jól alakultak a Danone eladásai az első negyedévben, a feltörekvő piacok kereslete bőségesen ellensúlyozta az európai értékesítés visszaesését – közölte kedden a francia multinacionális élelmiszeripari konszern.
A cég árbevétele az árfolyam-ingadozások és az akvizíciók hatását kiszűrve 5,6 százalékkal 5,34 milliárd euróra emelkedett, és az év egészét tekintve is 5 százalékot meghaladó bevétel-növekedésre számít a konszern.
Ázsiában, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Afrikában összességében 13,2 százalékkal nőtt az értékesítés, főleg a bébiételek és az ásványvizek iránti kereslet felfutásának köszönhetően.
Az árbevétel 40 százalékát adó Európában viszont Oroszországot és Kelet-Európát nem számítva 5,1 százalékkal 2,01 milliárd euróra csökkentek az eladások. A válságot elsősorban a friss tejipari készítmények piaca érzi meg, és legfeljebb az év második felében várható javulás.
A cég közölte, hogy folyik a takarékossági program végrehajtása, amely többek közt 900 dolgozó elbocsátását is magában foglalja.
A konszern nem tett közzé eredményadatokat.
Magyarországon a Danone a DANONE Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. révén van jelen. (tozsdeforum.hu, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >