Jó kezekben a flotta
Optimizmusra ad okot néhány tényező a hazai autófinanszírozás és üzemeltetés területén. Tenderek indulnak újra, és a jogszabályok változásának köszönhetően akár ötödével csökkenhet a vállalati autók bérleti díja. Szakértő flottakezelő segítségével jelentős hatékonyságnövelés érhető el.
– A legintenzívebb érdeklődést a kkv-cégek esetében tapasztaltuk az év első hónapjaiban – mondja a kilencezer járművet kezelő LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója, Pesti Tímea, aki az évek óta tartó gazdasági válság ellenére idén optimistán látja a flottapiacot. A tavaly év végén elhalasztott nagy tenderek is újra elindultak. A többi flottakezelőhöz hasonlóan akár 5-10 százalékos flottapiaci bővüléssel számolnak erre az évre.
A gépjármű-üzemeltetés legtöbb területén áremelkedés történt – a jó hír viszont, hogy csökkent a regisztrációs adó, és uniós nyomásra tartós bérletnél megszűnt a személygépjárművek bérleti díjának áfalevonási tilalma. Utóbbinak köszönhetően a korábbiakhoz képest akár 22 százalékkal olcsóbbá válhat a cégautók bérleti díja.
– Idén tovább nő a tartósbérleti konstrukció pénzügyi előnye a saját tulajdonú vagy hitelből finanszírozott gépjárműflottákéval szemben, hiszen a vállalkozások számára lehetővé vált, hogy áfamentesen szerezzenek be gépjárművet. A flottakezelő cégek továbbra is visszaigényelhetik a személygépjárművek beszerzési árának általános forgalmi adóját, tehát a bérleti díj kalkulációjának alapja ezután is az autó nettó ára lesz – szögezi le Pesti Tímea.
Kényelmes és gazdaságos
A vállalkozások számára nemcsak kényelmes megoldást, hanem jelentős kiadáscsökkentést is jelent a flottakezelés tartós bérleti konstrukcióban történő kiszervezése, hiszen így nemcsak a bérleti díj számolható el költségként, de az áfa is visszaigényelhető, ha megfelelően vezetett útnyilvántartás igazolja az üzleti- és magánhasználat arányát. Saját vásárlás esetén az egyébként is forráshiánnyal küzdő vállalatok pénze a gépkocsiban van lekötve, nem kamatozik és nem forgatható be az alaptevékenység fejlesztésébe. A vállalkozásnak önállóan kell intéznie a biztosítást, baleset esetén a kárrendezést, ideiglenes bérautót, periodikus szervizeket, szezonális gumicseréket, míg tartós bérletnél minderről és még sok másról – legyen szó optimális modellválasztásról, adatgyűjtésről, az autópark költségeinek elemzéseiről vagy cégautó-szabályzat elkészítéséről – a szolgáltató gondoskodik. Bérletnél nincs szükség külön alkalmazottra, aki a flotta ügyeit szervezi, hiszen a napi operatív ügyeket a flottakezelő kapcsolattartója intézi.
Egy szakértő flottakezelő sok olyan alternatívát is mutat ügyfeleinek, melyekkel fenntarthatják alkalmazottaik elégedettségét, mégis csökkenthetik a céges gépkocsikhoz kapcsolódó kiadásaikat.
A költségek optimalizálásában a flottakezelő egy belső cégautó-szabályzat (carpolicy) összeállításával – vagy a már meglévő dokumentum felülvizsgálatával – is segíti ügyfeleit. Az egyértelmű carpolicy elejét veszi a félreértéseknek és a problémás helyzeteknek.
– A LeasePlan segítségével tapasztalat híján is van mód megfelelő flottapolitika elkészítésére anélkül, hogy hónapokat kellene eltölteni a dokumentum megalkotásával. A flottát használó vállalat közreműködésével akár 1-2 hét alatt elkészíthető a testreszabott, átfogó cégautó-szabályzat, mely minden kritériumnak megfelel – mondta el a szakértő.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: magasabb növekedési pályára állhat a gazdaság
Magasabb növekedési pályára állhat a magyar gazdaság 2025-től – mondta…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >