Jó évet zárt tavaly a Varga Pincészet
Jó évet zárt tavaly a Varga Pincészet, az értékesítés 2015-ben tovább nőtt, a 2014-es 12 százalékkal szemben az elmúlt évben 21 százalékkal, 11,8 millió palackról 14,2 millióra emelkedett – közölte Varga Péter tulajdonos hétfőn az MTI-vel.
Hozzátette: a pincészet működésének 23 éves történetében a 2015-ös év volt a legsikeresebb. Az értékesítés optimális nagyságát korábban 10-12 millió palackra tervezték, azonban az elmúlt két év eredményei alapján, és a minőségi bor iránti növekvő keresletnek köszönhetően 4-5 éven belül elérhetőnek tűnik az évi 20 millió palack is a pincészetben.
Kiemelte: a növekedés szerkezete is kedvező, a legnagyobb ütemben, 43 százalékkal a prémium boraik iránti kereslet nőtt, de átlag feletti, 28 százalékos volt a gasztronómiai eladások növekedése is.
A növekedés fő oka azonban – valószínűsítik a Varga Pincészetben – az volt, hogy a 2014-es kedvezőtlen évjáratból sikerült a maximumot kihoznia a cégnek.
A pincészet a múlt évben rekordmennyiségű szőlőt, 17,8 millió kilogrammot dolgozott fel a badacsonyörsi, feldebrői és olaszliszkai pincészeteiben. Ebből a mennyiségből 2,14 millió kilogramm származik a családi, 250 hektáros szőlőbirtokról, amely elsősorban prémium borok alapja.
Varga Péter aláhúzta: a gyors növekedés miatt a termelési kapacitások jelentős bővítésére van szükség. Ezért az idén a badacsonyörsi és a feldebrői pincészetünkben együttesen 1,5-2 milliárd forint értékben terveznek beruházásokat.
Az MTI kérdésére Varga Péter közölte: a cég nettó árbevétele 2013-ban 3,6 milliárd, 2014-ben 4,8 milliárd, 2015-ben 5,3 milliárd forint volt. Az idén a Varga Pincészet konszolidált nettó árbevétele várhatóan 5,9 milliárd forint körül alakul majd. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ez lehet az oka a vörösbor-fogyasztás drámai visszaesésének
Az elmúlt években világszerte érzékelhető a vörösbor-fogyasztás visszaesése – és…
Tovább olvasom >Megújította gépparkját és borászati eszközállományát a PTE Szőlészeti és Borászati Kutatóintézete
Csaknem egymilliárd forintos fejlesztés keretében megújította szőlészeti gépparkját és borászati…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >