Jó évet zárt tavaly a Varga Pincészet
Jó évet zárt tavaly a Varga Pincészet, az értékesítés 2015-ben tovább nőtt, a 2014-es 12 százalékkal szemben az elmúlt évben 21 százalékkal, 11,8 millió palackról 14,2 millióra emelkedett – közölte Varga Péter tulajdonos hétfőn az MTI-vel.
Hozzátette: a pincészet működésének 23 éves történetében a 2015-ös év volt a legsikeresebb. Az értékesítés optimális nagyságát korábban 10-12 millió palackra tervezték, azonban az elmúlt két év eredményei alapján, és a minőségi bor iránti növekvő keresletnek köszönhetően 4-5 éven belül elérhetőnek tűnik az évi 20 millió palack is a pincészetben.
Kiemelte: a növekedés szerkezete is kedvező, a legnagyobb ütemben, 43 százalékkal a prémium boraik iránti kereslet nőtt, de átlag feletti, 28 százalékos volt a gasztronómiai eladások növekedése is.
A növekedés fő oka azonban – valószínűsítik a Varga Pincészetben – az volt, hogy a 2014-es kedvezőtlen évjáratból sikerült a maximumot kihoznia a cégnek.
A pincészet a múlt évben rekordmennyiségű szőlőt, 17,8 millió kilogrammot dolgozott fel a badacsonyörsi, feldebrői és olaszliszkai pincészeteiben. Ebből a mennyiségből 2,14 millió kilogramm származik a családi, 250 hektáros szőlőbirtokról, amely elsősorban prémium borok alapja.
Varga Péter aláhúzta: a gyors növekedés miatt a termelési kapacitások jelentős bővítésére van szükség. Ezért az idén a badacsonyörsi és a feldebrői pincészetünkben együttesen 1,5-2 milliárd forint értékben terveznek beruházásokat.
Az MTI kérdésére Varga Péter közölte: a cég nettó árbevétele 2013-ban 3,6 milliárd, 2014-ben 4,8 milliárd, 2015-ben 5,3 milliárd forint volt. Az idén a Varga Pincészet konszolidált nettó árbevétele várhatóan 5,9 milliárd forint körül alakul majd. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közülük választják ki az idei Év Bortermelőjét
Lezárult Az Év Bortermelője Magyarországon díj 2024-es jelölési szakasza. 850…
Tovább olvasom >Magyar siker a világ legjobb borászatainak rangsorában: a Szepsy Pince a 43. helyen
2024-ben is közzétették a World’s Best Vineyards rangsorát, amely az…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >