Jó évet zárt tavaly a sörpiac
A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint 2015-ben összesen 6,5 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt., valamint a tavaly első ízben adatokat szolgáltató Carlsberg Hungary Kft.
2015-ben 4 százalékkal növekedett a söripar hazai értékesítése. Tovább erősödött a prémiumkategóriájú sörök forgalma. A szuperprémium 12 százalékkal, míg a prémiumszegmens 10 százalékkal nőtt. Folytatódó trend maradt a gazdaságos árkategória erősödése, tavaly 8 százalékos mértékben. A középkategóriás termékek forgalma 3 százalékkal volt kevesebb a 2014. évinél. Valamelyest, mintegy 3 százalékkal visszaesett az ízesített sörök forgalma és jócskán, 42 százalékkal csökkent az alkoholmentes sörök értékesítése.
– A legutóbbi, 2013-as jövedékiadó-emelés több évre visszavetette a piac forgalmát. Az idén jelentős sportesemények lesznek, és ha minden igaz, egy újabb meleg nyár elé nézünk. Valamit behozhatunk abból a versenyképességi hátrányból, amelybe a hazai söripar az elmúlt évtizedben került – mondja dr. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Zamárdi saját söre is debütált a Balaton Beer Weekenden
Péntek délutántól vasárnap éjjelig 40-féle sörkülönlegességet kóstolhattak a vendégek a…
Tovább olvasom >Hétvégére elkészül Zamárdi söre!
Péntekre elkészül az első, balatoni településről elnevezett sör, amelyet névadója…
Tovább olvasom >A nagy sportesemények is segítik a sörfogyasztást
Bár a nagy sportesemények átmenetileg pozitív hatást gyakorolnak a sörfogyasztás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >