Jó évet zárt tavaly a sörpiac
A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint 2015-ben összesen 6,5 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt., valamint a tavaly első ízben adatokat szolgáltató Carlsberg Hungary Kft.
2015-ben 4 százalékkal növekedett a söripar hazai értékesítése. Tovább erősödött a prémiumkategóriájú sörök forgalma. A szuperprémium 12 százalékkal, míg a prémiumszegmens 10 százalékkal nőtt. Folytatódó trend maradt a gazdaságos árkategória erősödése, tavaly 8 százalékos mértékben. A középkategóriás termékek forgalma 3 százalékkal volt kevesebb a 2014. évinél. Valamelyest, mintegy 3 százalékkal visszaesett az ízesített sörök forgalma és jócskán, 42 százalékkal csökkent az alkoholmentes sörök értékesítése.
– A legutóbbi, 2013-as jövedékiadó-emelés több évre visszavetette a piac forgalmát. Az idén jelentős sportesemények lesznek, és ha minden igaz, egy újabb meleg nyár elé nézünk. Valamit behozhatunk abból a versenyképességi hátrányból, amelybe a hazai söripar az elmúlt évtizedben került – mondja dr. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol…
Tovább olvasom >Cseh sörgyárak nem szállítanak Oroszországba
A cseh sörgyárak nem szállítanak sört Oroszországba, többségük már 2022…
Tovább olvasom >2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >