Jó évet zárt 2022-ben a turisztikai szektor Gyulán
Csaknem 564 ezer vendégéjszakát regisztráltak a gyulai szálláshelyeken 2022-ben, ami mindössze 3 százalékkal marad el a koronavírus-járványt megelőző 2019-es év adataitól, így a nehézségek ellenére jó évet zárt a turisztikai szektor a Békés vármegyei fürdővárosban – mondta a Gyulai Turisztikai NKft. ügyvezetője csütörtökön sajtótájékoztatón.
Komoróczki Aliz a város első négycsillagos szállodájában, az Elizabeth Hotelben tartott sajtótájékoztatón elmondta, az idegenforgalmi adóköteles (ifa) vendégéjszakák száma 403 ezer volt, amiből több mint 180 millió forint idegenforgalmi adót fizettek be a vendégek.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a gyulai szálláshelyek tavalyi árbevétele közel 7,6 milliárd forint volt, melynek 27 százalékát a külföldi, 73 százalékát a belföldi vendégkör költötte el. A több mint 200 ezer vendég 18 százaléka érkezett külföldről, több mint 30 ezren Romániából, amely a legnagyobb küldőpiac; mellettük ezres nagyságrendben Szerbiából, Szlovákiából és Németországból – tette hozzá az ügyvezető.
Görgényi Ernő (Fidesz-KDNP) polgármester beszámolt az önkormányzati tulajdonban lévő legfőbb állandó turisztikai attrakciók látogatottságáról. A Gyulai Várfürdőt „normál üzletmenetben” mintegy 600 ezren látogatják évente; tavaly ez a szám az üzleti tervben rögzítettnél jobban alakult, meghaladta az 547 ezret.
A gyulai várat csaknem 100 ezren látogatták meg, a már hat éve megnyitott Almásy-kastély pedig több mint 78 ezer látogatót vonzott 2022-ben – tette hozzá.
Az MTI kérdésére válaszolva Komoróczki Aliz elmondta: az önkormányzat adócsoportjának kimutatása alapján az idén januárban és februárban is több vendégéjszakát töltöttek Gyulán, mint egy évvel korábban, a növekedés januárban 27, februárban 6 százalék körüli volt, amihez hozzájárult, hogy Magyarországon és Romániában is hosszabb volt a téli iskolai szünet.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Gyulai Turisztikai NKft. tulajdonosa 50 százalékban az önkormányzat, 50 százalékban pedig a kisebb szálláshelyeket, apartmanokat tömörítő Gyulai Idegenforgalmi Egyesület, továbbá a legnagyobb szállodák, így a Hunguest Hotel Erkel, az Aqua, a Corvin és a Komló Hotel mellett mostantól az Elizabeth és a Wellness Hotel, és hamarosan a Park Hotel is.
Görgényi Ernő szerint ez a rendszer biztosítja, hogy az önkormányzat, valamint a szakmai tudással és tapasztalattal rendelkező, versenyszférában működő szállásadók közösen hozzák meg a döntéseket a marketingkampányokról és a turisztikai arculatról.
Megváltozott idén a finanszírozási mód is. A szállodák saját büdzséjükből 80 forintot adnak ifa-köteles vendégéjszakánként az NKft. költségvetéséhez, a Gyulai Idegenforgalmi Egyesület a hozzá befolyt tagdíjjal azonos mértékű hozzájárulást fizet, az önkormányzat az idei évtől további 80 forinttal 230 forintra emeli adóköteles vendégéjszakánként a működési hozzájárulást, emellett 40 millió forintot ad a cég alapműködéséhez.
Komoróczki Aliz elmondta, így lehetőségük van új marketingkampányt indítani, amellyel leginkább a magasabb költési hajlandóságot képviselő hazai célcsoport megtalálása a fő céljuk.
Kapcsolódó cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Drasztikus az áremelkedés a Balatonnál
A Balaton környéki szállások árai idén átlagosan 10%-kal nőttek az…
Tovább olvasom >Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >