Jó évet zárhatnak a magyarországi fürdők
Jó évet zárhatnak a magyarországi fürdők, vendégforgalmuk a tavalyi 37,9 millió után elérheti a 40 milliót – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára csütörtökön Harkányban.
Ruszinkó Ádám a Magyar Fürdőszövetség őszi közgyűlésén hangsúlyozta: a magyarországi turizmusnak európai szinten is versenyképesnek kell lennie. Ezt szem előtt tartva készül a tíz évre szóló nemzeti turizmusfejlesztési koncepció, prioritásként kezelve a kutatás, a termékfejlesztés, a fogadóképesség és infrastruktúra, az oktatás, a szabályozás, a finanszírozás kérdéseit.
A helyettes államtitkár megemlítette, hogy komoly fejlődési lehetőség van az egészségturizmusban, az orvosi turizmusban, ennek kihasználása érdekében a közelmúltban kutatás indult a belföldi orvosi és turisztikai kínálat és a külföldi kereslet felmérésére.
Ruszinkó Ádám arra is felhívta a figyelmet, hogy a magyar lakosság jelentős százaléka nem jelenik meg a kereskedelmi szálláshelyeken, ezért számos olyan vonzó, a kerékpárturizmushoz, a természetjáráshoz, a vízi-, a zarándok- és ifjúsági turizmushoz kapcsolódó programra van szükség, amelyeket rendkívül olcsón, vagy ingyenesen igénybe tudnak venni.
Hozzátette: az éttermek torkos csütörtök akciójához hasonlóan előnyös lenne kedvezményekkel, időnként olcsóbb belépőkkel megteremteni annak a lehetőségét, hogy bizonyos időszakokban azok is eljussanak fürdőkbe, akiknek gondot jelent a mostani jegyárak kifizetése.
A helyettes államtitkár az egészségturizmuson belül fontosnak nevezte a gyógyászati kínálatban a különleges egyedi profil kialakítását, a minősített gyógyhelyek számának bővítését, minőségi fejlesztését.
Ruszinkó Ádám a fürdők jövedelmezőségének javításával kapcsolatban azt mondta, hogy az energiahatékonyságot növelő beruházásokkal csökkenthetőek az üzemeltetési költségek. Az így megtakarított pénz egy részét az alkalmazotti fizetések emelésére lehet fordítani, amellyel a sokszor munkaerőhiánnyal küszködő fürdők könnyebben találhatnak jól képzett szakembereket.
Az eseményen együttműködési megállapodást kötött a több mint száz fürdőt képviselő Magyar Fürdőszövetség és a Magyar Turizmus Zrt.(MT). A Czeglédi Gyula fürdőszövetségi elnök és a Faragó Péter, az MT vezérigazgatója által aláírt dokumentum szerint a felek a jövőben szorosabban együttműködnek a fürdők hazai és külföldi népszerűsítése, a forgalom növelése érdekében.
A közös munka során összehangolják marketing és sajtókommunikációs tevékenységüket, közös akciókat, tanulmányutakat, konferenciákat szerveznek, egyeztetik egymással egészségturisztikai stratégiai terveiket.
A fürdőszövetség közgyűlésén 10 fürdő 19 kategóriában kapott nemzeti minősítő védjegyet, a vendégek szavazatai alapján az év fürdője a hajdúszoboszlói HungaroSpa Thermal Hotel lett.
A közgyűléshez is kapcsolódóan a Harkányi Gyógyfürdőben csütörtökön átadták a megújult lepkemedencét, valamint az új csúszdapark egy részét. A beruházásra 220 millió forintot költött a fürdő, amely idén eddig 462 ezres vendégforgalmat ért el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Turizmus és energia: Új lendület Dél-Európának
A nemzetközi gazdasági gondolkodásban régóta meghatározó szerepet játszott a „globális…
Tovább olvasom >Ez az NGM magyarázata a folyamatos drágulásra
Az olajellátást érintő ukrán fenyegetettség és az amerikai szankciók együttesen…
Tovább olvasom >Eurostat: tovább emelkedett az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma
Az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött éjszakák becsült száma 2024-ben elérte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Uborkabéka – A nap videója
Nem mindenkinek ajánlanánk, de attól még kreatív asztali „dísznek” tartjuk.
Tovább olvasom >Hipermarket-körutazás – A nap videója
A vásárlóbarát gondolkodás epikus példája egy stockholmi szupermarketben. Suzanne a…
Tovább olvasom >