Magazin: Jó a kedv a cukorkáknál
NETA-emelés ide, egészségtudatos táplálkozás oda, a cukorkapiac élt, él és élni fog, ráadásul növekszik. És változik: egyre elterjedtebb a természetes eredetű színezékek és édesítőszerek használata, a mentesség garantálása, és a domináns gyümölcsös ízek mellé felzárkóznak a gyógynövényt (is) tartalmazó variánsok.
A cukorka kategória kétszer nagyobb mértékben növekedett mennyiségileg, mint a teljes édességpiac. A teljes cukorkapiacon belül pedig a gumicukorka szegmens fejlődik a legjelentősebben, tudjuk meg Perjés Ákostól, a Haribo Hungária Kft. marketing- és kereskedelmi ügyvezető igazgatójától. Ebben a termékkörben négyszer akkora a növekedés mértéke, mint a teljes édességpiacé.
– Ennek az erőteljes növekedésnek a legjelentősebb részét a Haribo adta és adja a mai napig is, így a márka piacrésze már közel a teljes szegmens kétharmadát teszi ki – mondja Perjés Ákos. – A Haribo már 2008-tól piacvezető márka a gumi-, hab- és medvecukorka-piacon, 2015-től pedig átvette a vezető szerepet – amit azóta is töretlenül őriz – a teljes cukorkapiacon is. A hosszú távú sales- és marketingstratégiánknak megfelelően lépésről lépésre építjük a gumi-, hab- és medvecukorka-piacot.
Kiemeli, hogy a Haribo az egyetlen márka ebben a szegmensben, amely jelentősen és hosszú távon is invesztál a márkaépítésbe mind ATL-, mind pedig BTL-vonalon. A legfrissebb kutatások szerint szinte minden magyar fogyasztó ismeri a Haribo márkanevet, és több mint háromnegyedük az első helyen említi, ha gumicukorkára gondol.
A hazai gumicukorka-piacon a cukormentes termékek térhódítása nem jellemző.
– Manapság nagyon sokat beszélnek erről a témáról, jóllehet, a valós kereslet az ilyen típusú cukorkák iránt igen alacsony szinten van – jegyzi meg Perjés Ákos. – Ez egy rendkívül szűk fogyasztói kör által keresett rétegtermék, melynek fogyasztásával azonban vigyázni kell, hiszen a legtöbbje – a cukorpótló édesítőszerek miatt – nagyobb dózisban elfogyasztva hashajtó hatással bír. Mint ahogy a nevében is benne van, a cukorka cukrot tartalmaz – itt nem bújtatott cukortartalomról beszélünk, mint sok más termék esetében. A fogyasztó pedig pontosan tudja, hogy mit fogyaszt.
Jókedvre hangol a Haribo
A termékfejlesztés és innováció során a Haribónál nagy hangsúlyt kap a természetes alapanyagok felhasználása. Termékei tartósítószertől mentesek, és természetes eredetű színezékként egyre több termék esetében gyümölcs- és növényi sűrítményeket használnak. Ezen túlmenően az ikonikus Goldbären vagy a legújabb fejlesztésű Wummis F!ZZ gumicukorkák az előállításuk során felhasznált, sűrítményből készült gyümölcsleveknek köszönhetően érik el kirobbanóan gyümölcsös ízüket.
Az innovációk során az utóbbi időben egyre nagyobb szerephez jutnak a szezonális, illetve az ünnepekre fejlesztett termékek (húsvét, Halloween, karácsony), valamint a különféle fogyasztási trendeknek megfelelő, olyan egyedülálló újdonságok, mint például a vegetáriánus gumicukorka. A csomagolásokon angol nyelven feltüntetik a „Without artificial colours” („Mesterséges színezékektől mentes”) jelölést, az egységes és széles körű vevői tájékoztatás érdekében.
– A fejlesztéseinkkel olyan termékeket hozunk létre, melyekben mi magunk is örömünket leljük mind az íz, mind a formavilág tekintetében. Ennek fő célja, hogy gumicukorkáinkkal mindenkiből előcsalogassuk a vidám, önfeledt gyermeki érzéseket, és fogyasztásukkal valódi örömöt tudjunk közvetíteni. Nem véletlenül hangzik szlogenünk is úgy, hogy „Gyermek, felnőtt kedve jó, édes élet Haribo!” – fogalmazza meg a marketing- és kereskedelmi ügyvezető igazgató.
Új piacra lép a Verbena
A Verbena gyógynövényes cukorkák másfél évvel ezelőtt estek át egy jelentős arculatfrissítésen.
– A megújult cukorkák eladásai dinamikus növekedésnek indultak a NETA-emelés ellenére is, ami igazolta, hogy a fogyasztók tetszését és bizalmát a megújult csomagolás még jobban elnyerte – emeli ki Gyenese Katalin, az I.D.C. Hungária Zrt. marketing managere.
Idén egy új, trendi ízzel bővült a portfólió. Az új ízben egy gyógynövény és egy gyümölcs, azaz a levendula és az áfonya kapcsolatából született egy új, harmonikus ízvilág.
– Mivel még mindig a cukor a legolcsóbb alapanyag, ezért a NETA 23%-os emelése sem okozott átalakulást az eladásainkban – jelzi Gyenese Katalin. – A cukormentes Verbena cukorkáknál viszont nagyobb hangsúlyt fektetünk a természetes édesítőszerek használatára, ezért kezdtük el használni a szteviát mint édesítőszert a Verbena Sugar Free termékekben. A kiszerelések terén még mindig a zacskós Verbena cukorkák a kedveltebbek, annak ellenére, hogy már évek óta kapható a termék rolls (hengeres) kiszerelésben is. Az értékesítési csatornák közül a diszkontok felé nyitottunk, mivel ezek egyre nagyobb súllyal bírnak az élelmiszerek, így a cukorkák piacán is.
A cég az idei évben nem egy újabb ízű Verbena cukorkával rukkol elő, hanem egy új szegmensbe kíván belépni a márkával, folytatva a cukorkapiacon elért sikereket. A Verbena Mini kekszek az egészséges táplálkozást próbálják segíteni, mivel magas rosttartalmú gabonákból, különböző ásványi anyagokkal és vitaminokkal dúsítva, mindemellett pálmaolaj- és színezékmentesen, 3 ízben (homoktövis-chia mag-narancs/bodza-tőzegáfonya/levendula-áfonya) kerülnek a magyar piacra.
– Az idei évben a Verbena cukorkák „életében” először egy fogyasztói nyereményjátékkal készülünk, amellyel értékes és az egészséges életmódhoz illeszkedő nyereményeket nyerhetnek a játékokat kedvelő vásárlóink – árulja el Gyenese Katalin. – A promóciót erős TV-kampánnyal, főként online, kisebb mértékben pedig print hirdetésekkel, emellett pedig természetesen intenzívebb áruházi megjelenésekkel támogatjuk. Az októbertől december végéig tartó promóciótól további eladásnövekedést és a fogyasztói kör bővülését várjuk el.
Még több gyümölcs a Juicee Gummee-ban
A G.I.F.T. Kft. a gumicukor szegmensben a Juicee Gummee márkát képviseli Magyarországon.
– Az elmúlt években a hagyományos gumicukrok mellé felzárkózott az úgynevezett extrudált (ceruza és szíj) gumicukrok fogyasztása. A márkatermékek mellett a sajátmárka-értékesítés tovább erősödik – emel ki néhány megfigyelést a közelmúltból Mihályi Zoltán, a G.I.F.T. Kft. ügyvezetője.
A Juicee Gummee termékek valódi gyümölcslével, egyre magasabb gyümölcstartalommal és mesterséges színezékek nélkül készülnek, a márka így próbál megfelelni a fogyasztói szokások változásának.
– Kommunikációnkban kiemeljük az alapanyagok közül a valódi gyümölcslétartalmat, ezen túl viszont annyi az üzenet, hogy vidám dolog gumicukrot fogyasztani. Célcsoportunk egyértelműen a gyerekek, akiket a szülőkön keresztül érünk el – határozza meg az ügyvezető. – Áruházi in-store mintaszórásokat szoktunk szervezni, mert hiszünk a kóstoltatás erejében. Ezenkívül egész évben az aktuális szezonhoz illeszkedő interaktív gyermekprogramokon animátor mutatja be a Juicee Gummee gumicukrokat, a gyerekek játékokon keresztül ismerkednek meg a márkával, a termékekkel.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres volt-e a csipszadó, avagy hogyan lehetne csökkenteni az elhízást Magyarországon?
Egyre több magyar küzd súlyfelesleggel. A legújabb adatok szerint sajnos,…
Tovább olvasom >Sikeres volt-e a chipsadó, avagy hogyan lehetne csökkenteni az elhízást Magyarországon?
Egyre több magyar küzd súlyfelesleggel. A legújabb adatok szerint sajnos…
Tovább olvasom >Éder Tamás: „A többletterhek elleni fellépés a következő időszak legfontosabb feladata”
Az élelmiszeriparban egyre hangsúlyosabbá válik a hatékonyság javításának szükségessége, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >