Jelöléskáosz van Magyarországon
A fogyasztók az élelmiszereken elsősorban a csomagoláson elhelyezett feliratok, védjegyek, logók, zászlók alapján szereznek tudomást azok származásáról. Az elmúlt években jöttek létre a „magyar termék” különböző lobbiszervezetei és védjegyei (Kiváló Magyar Élelmiszer, Magyar Termék Non-Profit Kht., Magyar Termék Nagydíj, Premium Hungaricum, Kincsem Kereskedőház, Magyar Árukért Szövetség). A szervezetek honlapjain kevés konkrét információ található arról, hogy pontosan milyen kritériumok alapján kaphatja meg valaki a minősítést, különös tekintettel az alapanyagok eredetére. A Kiváló Magyar Élelmiszer pályázati feltételei között sem szerepel előírásként sem az alapanyagok, sem a termék magyar származása.
A kereskedelmi márkák esetében is egyre gyakrabban bukkan fel a termékek magyar eredetére vonatkozó kommunikáció. Az élelmiszer-feldolgozóktól tudunk olyan esetről, amikor a kereskedő reklámkiadványában a gyártó megkérdezése nélkül magyar termékként tüntetett fel egy olyan élelmiszert, amelyen maga az előállító nem jelenítette meg ezt az információt. Tehát megállapítható, hogy sok esetben a kiskereskedők részéről történik nyomásgyakorlás a magyar eredet feltüntetésére vonatkozólag.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >