Jelöléskáosz van Magyarországon
A fogyasztók az élelmiszereken elsősorban a csomagoláson elhelyezett feliratok, védjegyek, logók, zászlók alapján szereznek tudomást azok származásáról. Az elmúlt években jöttek létre a „magyar termék” különböző lobbiszervezetei és védjegyei (Kiváló Magyar Élelmiszer, Magyar Termék Non-Profit Kht., Magyar Termék Nagydíj, Premium Hungaricum, Kincsem Kereskedőház, Magyar Árukért Szövetség). A szervezetek honlapjain kevés konkrét információ található arról, hogy pontosan milyen kritériumok alapján kaphatja meg valaki a minősítést, különös tekintettel az alapanyagok eredetére. A Kiváló Magyar Élelmiszer pályázati feltételei között sem szerepel előírásként sem az alapanyagok, sem a termék magyar származása.
A kereskedelmi márkák esetében is egyre gyakrabban bukkan fel a termékek magyar eredetére vonatkozó kommunikáció. Az élelmiszer-feldolgozóktól tudunk olyan esetről, amikor a kereskedő reklámkiadványában a gyártó megkérdezése nélkül magyar termékként tüntetett fel egy olyan élelmiszert, amelyen maga az előállító nem jelenítette meg ezt az információt. Tehát megállapítható, hogy sok esetben a kiskereskedők részéről történik nyomásgyakorlás a magyar eredet feltüntetésére vonatkozólag.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >