Jelentősen növelte működési eredményét a Tesco
Jelentősen növelte eredményét 2016-2017-es pénzügyi évében a Tesco, és Közép-Európában is javította teljesítményét.
A Londoni Értéktőzsdén (LSE) közzétett előzetes beszámoló szerint a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat kivételes tételek nélkül számolt csoportszintű működési eredménye 1,28 milliárd font (470 milliárd forint) volt, 29,9 százalékkal több, mint az előző pénzügyi évben.
A csoportszintű értékesítés 4,3 százalékkal 49,9 milliárd fontra (csaknem 19 ezer milliárd forintra) emelkedett.
A kötelezően elszámolandó tételekkel együtt mért, adózás előtti csoportszintű eredmény ugyanakkor 28,2 százalékkal 145 millió fontra csökkent.
A tavalyi pénzügyi év szerdai előzetes eredményjelentéshez fűzött kommentárjában Dave Lewis közölte: a cég jelenleg előbbre tart a kitűzött stratégiai célok megvalósításában, mint ahogy azt korábban erre az időszakra várta. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a Tesco csökkentette árait, ezzel együtt is azonban növelte nyereségességét és jelentősen mérsékelte adósságállományát.
A szerdai eredményjelentés szerint a Tesco a közép-európai piacokon – Lengyelország kivételével – növelte azonos eladótérre számolt értékesítését az elmúlt pénzügyi évben.
A beszámoló szerint a Tesco bevétele Magyarországon meghaladta az 595 milliárd forintot; ez a cég által számolt 373,8 forintos tavalyi átlagos fontárfolyamon 1,59 milliárd fontos egész évi magyarországi bevételnek felelt meg. (Kertész Róbert, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Új tananyagot fejlesztett a kereskedelmi képzőhelyek számára az Oktatási Hivatal a Tesco közreműködésével
A kereskedelem teljes spektrumát felölelő, államilag akkreditált, új tananyagot fejlesztett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >