Jelentősen növelte működési eredményét a Tesco
Jelentősen növelte eredményét 2016-2017-es pénzügyi évében a Tesco, és Közép-Európában is javította teljesítményét.
A Londoni Értéktőzsdén (LSE) közzétett előzetes beszámoló szerint a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat kivételes tételek nélkül számolt csoportszintű működési eredménye 1,28 milliárd font (470 milliárd forint) volt, 29,9 százalékkal több, mint az előző pénzügyi évben.
A csoportszintű értékesítés 4,3 százalékkal 49,9 milliárd fontra (csaknem 19 ezer milliárd forintra) emelkedett.
A kötelezően elszámolandó tételekkel együtt mért, adózás előtti csoportszintű eredmény ugyanakkor 28,2 százalékkal 145 millió fontra csökkent.
A tavalyi pénzügyi év szerdai előzetes eredményjelentéshez fűzött kommentárjában Dave Lewis közölte: a cég jelenleg előbbre tart a kitűzött stratégiai célok megvalósításában, mint ahogy azt korábban erre az időszakra várta. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a Tesco csökkentette árait, ezzel együtt is azonban növelte nyereségességét és jelentősen mérsékelte adósságállományát.
A szerdai eredményjelentés szerint a Tesco a közép-európai piacokon – Lengyelország kivételével – növelte azonos eladótérre számolt értékesítését az elmúlt pénzügyi évben.
A beszámoló szerint a Tesco bevétele Magyarországon meghaladta az 595 milliárd forintot; ez a cég által számolt 373,8 forintos tavalyi átlagos fontárfolyamon 1,59 milliárd fontos egész évi magyarországi bevételnek felelt meg. (Kertész Róbert, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Több mint 4000 drogériatermékre kínál 30%-os kedvezményt a Tesco
Június 5-től több mint 4000 szépségápolási, vegyi- és papírárutermék kapható…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kizsákmányolt munkások, luxusmárkák – sötét árnyék vetül a divatipar profitjára
A világ ruházati szektora mára billió dolláros üzletté nőtte ki…
Tovább olvasom >Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >