Jelentősen növelte értékesítéseit a Zwack
Jelentősen növelte az értékesítéseit a Zwack Unicum Nyrt. az áprilissal kezdődött üzleti éve első negyedévében – olvasható a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közzétett jelentésben.
A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült beszámoló szerint a 6,345 milliárd forint bruttó árbevétel 44,8 százalékos növekedést, a 3,586 milliárd forint nettó (jövedéki adó és népegészségügyi termékadó nélküli) bevétel, 54,6 százalékos emelkedést jelent a tavalyi azonos időszakhoz képest.
A belföldi értékesítés nagyobb mértékben nőtt, mint az összforgalom, éves összevetésben 56 százalékkal emelkedett és majdnem ötödével haladta meg a 2 évvel korábbi azonos időszakét, amely még jóval a járvány előtt volt. A vendéglátóhelyek forgalmát tavaly tavasszal visszavetették a járványügyi korlátozások, ezzel együtt a Zwack bevétele is jelentősen csökkent, de a kiskereskedelmi értékesítést alig érintette a járvány – jegyezték meg a jelentésben.
A fogyasztói igények május óta újra nőnek, ami a kiviteli adatokat is javította. A társaság export árbevétele 45,2 százalékos növekedéssel 438 millió forintra nőtt az üzleti év első negyedévében, a bővülés különösen a német és a román piacon jelentős.
Az április-júniusi időszakban a Zwack működési eredménye 651 millió forint volt, ami 629 millió forinttal meghaladja az előző évit.
Az adózott eredmény 571 millió forint lett, szemben a tavalyi első negyedév 32 millió forintos veszteségével.
A ráfordítások közül legnagyobb mértékben, 46,8 százalékkal az egyéb működési ráfordítások bővültek, elérve a 953 millió forintot. Az emelkedést nagyrészt a marketingköltések okozták.
A beszámoló szerint a kilátásokat javítja, hogy a járvány nehezének vége, de az újabb vírusvariánsok még jelenthetnek kockázatot. A kiszámíthatatlanság hosszabb távon is okozhat még kihívásokat, miként az alapanyagok és a csomagolóanyagok drágulása is – írták.
A Zwack a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriás kibocsátója. Részvényei szerdán 16 500 forinton zártak, árfolyamuk egy éven belül 15 700 és 17 300 forint között mozgott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Örök elegancia
Élénk innovációs készség, növekvő kereslet a prémium termékekre, szerény HoReCa-szerep…
Tovább olvasom >Narancskeserű
A Zwack legújabb innovációja az Unicum Orange Bitter narancsos ízével…
Tovább olvasom >A természet varázsát közvetíti a St. Hubertus új kampánya
A St. Hubertus „A természet barátai” interjúsorozattal hívja fel a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >