Jelentősen növelte értékesítéseit a Zwack
Jelentősen növelte az értékesítéseit a Zwack Unicum Nyrt. az áprilissal kezdődött üzleti éve első negyedévében – olvasható a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közzétett jelentésben.
A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült beszámoló szerint a 6,345 milliárd forint bruttó árbevétel 44,8 százalékos növekedést, a 3,586 milliárd forint nettó (jövedéki adó és népegészségügyi termékadó nélküli) bevétel, 54,6 százalékos emelkedést jelent a tavalyi azonos időszakhoz képest.
A belföldi értékesítés nagyobb mértékben nőtt, mint az összforgalom, éves összevetésben 56 százalékkal emelkedett és majdnem ötödével haladta meg a 2 évvel korábbi azonos időszakét, amely még jóval a járvány előtt volt. A vendéglátóhelyek forgalmát tavaly tavasszal visszavetették a járványügyi korlátozások, ezzel együtt a Zwack bevétele is jelentősen csökkent, de a kiskereskedelmi értékesítést alig érintette a járvány – jegyezték meg a jelentésben.
A fogyasztói igények május óta újra nőnek, ami a kiviteli adatokat is javította. A társaság export árbevétele 45,2 százalékos növekedéssel 438 millió forintra nőtt az üzleti év első negyedévében, a bővülés különösen a német és a román piacon jelentős.
Az április-júniusi időszakban a Zwack működési eredménye 651 millió forint volt, ami 629 millió forinttal meghaladja az előző évit.
Az adózott eredmény 571 millió forint lett, szemben a tavalyi első negyedév 32 millió forintos veszteségével.
A ráfordítások közül legnagyobb mértékben, 46,8 százalékkal az egyéb működési ráfordítások bővültek, elérve a 953 millió forintot. Az emelkedést nagyrészt a marketingköltések okozták.
A beszámoló szerint a kilátásokat javítja, hogy a járvány nehezének vége, de az újabb vírusvariánsok még jelenthetnek kockázatot. A kiszámíthatatlanság hosszabb távon is okozhat még kihívásokat, miként az alapanyagok és a csomagolóanyagok drágulása is – írták.
A Zwack a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriás kibocsátója. Részvényei szerdán 16 500 forinton zártak, árfolyamuk egy éven belül 15 700 és 17 300 forint között mozgott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A barátság erejéről mesél a St. Hubertus új, magával ragadó reklámfilmje
Megérkezett a St. Hubertus új reklámfilmje, amely garantáltan a szívünk közepébe…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >Tiszta fejjel
A nagyvilágban szinte minden, a témára vonatkozó felmérés és elemzés,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >