Jelentősen növelte árbevételét a Gyulahús Kft.
Csaknem 13 százalékkal növelte árbevételét az elmúlt évben a Gyulahús Kft. – közölte a társaság ügyvezető igazgatója szerdán az MTI-vel.
Daka Zsolt elmondta: a tavalyi árbevételük elérte a 6,5 milliárd forintot, ami 750 millió forinttal több mint az előző évben.
A gyulai önkormányzat tulajdonában álló társaság termékeinek (májasok, kolbász-félék) 80-83 százalékát belföldön értékesíti, a külföldi eladások forgalma megközelíti az 1,1 milliárd forintot. A Gyulahús termékeivel például Nagy-Britanniában, Csehországban, Szlovákiában, Németországban, Svédországban, Dániában, Romániában, sőt még a távoli Hong-Kongban is találkozhatnak a vásárlók.
A termelés volumene is csaknem 9 százalékkal emelkedett tavaly, és elérte az 5300 tonnát.
A társaság adózás előtti eredménye tavaly megduplázódott az előző évhez képest, és megközelítette az 550 millió forintot.
A vállalat folyamatosan korszerűsíti a gyártás-technológiát, olyan berendezéseket vásárol, amelyekkel emelik a nyersanyagok feldolgozottsági fokát, növelik az üzembiztonságot és megfelelnek a legkorszerűbb higiéniai előírásoknak is – mondta Daka Zsolt.
Az alapanyagárak kiszámíthatatlansága miatt az idén kisebb árbevétel-növekedéssel számoltak, mintegy 6,8 milliárd forintot terveztek. Kínában tombol az afrikai sertéspestis, ami Európában jelentős többletkeresletet generál, és emeli a sertéshús beszerzési árát – magyarázta az ügyvezető igazgató, aki arra számít, hogy az adózott eredmény el fogja érni a 300 millió forintot.
A cég munkavállalóinak száma 320.
Daka Zsolt szólt arról is, hogy a Gyulahús jelentős elismerésben részesült a közelmúltban: a brüsszeli székhelyű Nemzetköz Ízek nevű szervezettől kétcsillagos minősítést kaptak, ami a gasztronómiai szakmában komoly elismerésnek számít. A vállalat 2015 óta áll kapcsolatban ezzel a neves gasztronómusokból álló minősítő szervezettel, akiktől már több elismerést is kaptak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már létezik laborhús, ami olyan, mint az igazi
Dél-koreai kutatók úttörő módszert fejlesztettek ki a mesterséges húsok gyártására,…
Tovább olvasom >7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >A csirkemell feldolgozói értékesítési ára 15 százalékkal csökkent
A KSH adatai alapján Magyarország baromfihúsexportja 3 százalékkal 53 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >