Jelentősen nőtt az internetezők aránya az idősek körében
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása szerint az elmúlt évben jelentősen nőtt az internetezők aránya az idősek körében, a generációk közötti digitális szakadék nem mélyül tovább – mondta a hivatal főigazgatója kedden Siófokon, a Media Hungary 2018 konferencia megnyitóján.
Aranyosné Börcs Janka az 1500 szervezeti vezető, 2000 háztartás és 3000 internetező megkérdezésével készült, reprezentatív felmérés eredményét ismertetve hozzátette: az előző évi 33 százalékkal szemben ma a 60 év feletti lakosság 44 százaléka használja aktívan az internetet, az okos telefont használók aránya pedig 14-ről 28 százalékra nőtt.
Az idősek a „szörfözésben” ugyanolyan aktívak, mint más korosztályok, jellemzően napi másfél órán át böngészik az internetet; kétharmaduk Facebook-használó, minden második idős korú rendszeresen csetel, és tízből négyen a Youtube-ot is felfedezték maguknak – közölte.
Kitért arra is, hogy az idős korosztály a fiatalokkal ellentétben a közösségi felületeken nem feltétlenül a kapcsolattartást, hanem a szórakozást részesíti előnyben. Harminckilenc százalékuk kifejezetten szórakozásra használja a közösségi oldalakat, ami figyelemreméltó reklámszempontból is – jegyezte meg.
A főigazgató elmondta: míg a 2010-es évek elején Magyarország az internethasználat terén a fokozatosan leszakadók között volt a régióban, mára az idős korosztály felzárkózott. A felmérés szerint a világháló használata az időseknek rendkívül fontos, távolságokat hidalhatnak át, megkönnyíti számukra az ügyintézést.
Hangsúlyozta azt is, hogy a technikai ismeretek nem elegendőek, a tudatos eszközhasználat, az elért információk kritikus befogadása, értékelése is fontos.
„A kutatás eredményei megcáfolják azokat a múltbéli tapasztalatokat, miszerint a generációk között a digitális szakadék mélyül” – jelentette ki.
A kedden kezdődött kétnapos konferencián, amelyet 23. alkalommal rendeztek meg, tizenhat szekcióban 277 előadás hangzik el a média, a reklám, a kommunikáció, a kereskedelem képviselőitől. A tanácskozás kiemelt figyelmet szentel a fogyasztói élményhez kapcsolódó témáknak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NMHH: nyaraláskor is gondoskodjunk küldeményeink átvételéről
A nyári szabadságok tervezésekor érdemes átgondolni, várunk-e csomagot utazásunk idejére,…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >