Jelentősen nőtt az internetezők aránya az idősek körében
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása szerint az elmúlt évben jelentősen nőtt az internetezők aránya az idősek körében, a generációk közötti digitális szakadék nem mélyül tovább – mondta a hivatal főigazgatója kedden Siófokon, a Media Hungary 2018 konferencia megnyitóján.
Aranyosné Börcs Janka az 1500 szervezeti vezető, 2000 háztartás és 3000 internetező megkérdezésével készült, reprezentatív felmérés eredményét ismertetve hozzátette: az előző évi 33 százalékkal szemben ma a 60 év feletti lakosság 44 százaléka használja aktívan az internetet, az okos telefont használók aránya pedig 14-ről 28 százalékra nőtt.
Az idősek a “szörfözésben” ugyanolyan aktívak, mint más korosztályok, jellemzően napi másfél órán át böngészik az internetet; kétharmaduk Facebook-használó, minden második idős korú rendszeresen csetel, és tízből négyen a Youtube-ot is felfedezték maguknak – közölte.
Kitért arra is, hogy az idős korosztály a fiatalokkal ellentétben a közösségi felületeken nem feltétlenül a kapcsolattartást, hanem a szórakozást részesíti előnyben. Harminckilenc százalékuk kifejezetten szórakozásra használja a közösségi oldalakat, ami figyelemreméltó reklámszempontból is – jegyezte meg.
A főigazgató elmondta: míg a 2010-es évek elején Magyarország az internethasználat terén a fokozatosan leszakadók között volt a régióban, mára az idős korosztály felzárkózott. A felmérés szerint a világháló használata az időseknek rendkívül fontos, távolságokat hidalhatnak át, megkönnyíti számukra az ügyintézést.
Hangsúlyozta azt is, hogy a technikai ismeretek nem elegendőek, a tudatos eszközhasználat, az elért információk kritikus befogadása, értékelése is fontos.
“A kutatás eredményei megcáfolják azokat a múltbéli tapasztalatokat, miszerint a generációk között a digitális szakadék mélyül” – jelentette ki.
A kedden kezdődött kétnapos konferencián, amelyet 23. alkalommal rendeztek meg, tizenhat szekcióban 277 előadás hangzik el a média, a reklám, a kommunikáció, a kereskedelem képviselőitől. A tanácskozás kiemelt figyelmet szentel a fogyasztói élményhez kapcsolódó témáknak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NMHH: tizenhárom százalékkal csökkent a televíziós termékmegjelenítések száma
A koronavírus-járvány miatt 2020 második félévében tizenhárom százalékkal csökkent a…
Tovább olvasom >NMHH: megduplázódott az új magyar tévéreklámok aránya az előző félévben
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén…
Tovább olvasom >KSH: másfélszeresére nőtt a mobiladat-forgalom az utolsó negyedévben tavaly
A magyarországi mobilhálózat adatforgalma továbbra is folyamatosan nő, tavaly a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sörszövetség: gyenge első negyedév után fellendülésben bízik a hazai söripar
Gyenge első negyedévet zárt a magyarországi söripar, ám a legnagyobb…
Tovább olvasom >GKI: áprilisban egyéves csúcsára ugrott a GKI fogyasztói bizalmi indexe
A GKI fogyasztói bizalmi index áprilisban egyéves csúcsára, mínusz 24,5…
Tovább olvasom >AM: kivételesen kedvező feltételekkel folytatódhat a szingapúri húsexport
Magyarország ezentúl minden eddiginél kedvezőbb feltételek mellett szállíthat sertéshúst és…
Tovább olvasom >