Működik az Unilever stratégiája: a szolid növekedés a pénzügyi eredményekben is fenntartható
A brit-holland tulajdonú vállalat a második negyedévben is javította eredményeit, árbevételét az elmúlt három hónapban 5 százalékkal növelte. Az első félév összesített eredményei a kedvezőtlen piaci környezet ellenére is pozitívak, az akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétele 5 százalékkal nőtt, a feltörekvő piacokon továbbra is kétszámjegyű, 10,3 százalékos a növekedés. Annak ellenére, hogy a fejlett piacok minimális csökkenést mutatnak, a vállalat az első félévben 25,5 milliárd eurós forgalmat ért el.
Az Unilever világszerte minden kategóriában tovább erősítette pozícióját. Az elmúlt félév adatai alapján különösen erős növekedést a tisztítószerek és a kozmetikumok piacán ért el. A bruttó árrés 120 bázispontos emelkedést követően 41 százalék lett, ami főleg a magasabb árrésű termékek értékesítésének és a hatékony megtakarítási programoknak köszönhető.
Az eredményeket kommentálva Paul Polman, az Unilever elnöke hozzátette: „Az eredmény világosan alátámasztja, hogy az Unilever átalakítása egy fenntarthatóan növekvő vállalattá jó úton halad. Innovációs vonalunk továbbra is erős, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy a piac lassulására megfelelően reagáljunk. Stratégiánk, hogy a bruttó megtérülésre fókuszálunk, eredményesnek bizonyul, innovációink egyre jövedelmezőbbek, és továbbra is nagyon odafigyelünk a kiadásainkra. A jövőben is arra összpontosítunk, hogy nyereséges, mennyiségi növekedést érjünk el piacainkon az év hátralévő részében is.”
Magyarországi helyzetkép
„Az Unilever Magyarországon erős második negyedévet tudhat maga mögött, forgalmunkat és piacrészesedésünket a csökkenő piac ellenére is növelni tudtuk. Az eredmények igazolják stratégiánkat, mely szerint növekedni csak piacfejlesztéssel lehetséges. Hazai pozíciójavításunk egyértelműen ennek a megközelítésnek köszönhető.” – mondta Gyenes András, az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >