Működik az Unilever stratégiája: a szolid növekedés a pénzügyi eredményekben is fenntartható
A brit-holland tulajdonú vállalat a második negyedévben is javította eredményeit, árbevételét az elmúlt három hónapban 5 százalékkal növelte. Az első félév összesített eredményei a kedvezőtlen piaci környezet ellenére is pozitívak, az akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétele 5 százalékkal nőtt, a feltörekvő piacokon továbbra is kétszámjegyű, 10,3 százalékos a növekedés. Annak ellenére, hogy a fejlett piacok minimális csökkenést mutatnak, a vállalat az első félévben 25,5 milliárd eurós forgalmat ért el.
Az Unilever világszerte minden kategóriában tovább erősítette pozícióját. Az elmúlt félév adatai alapján különösen erős növekedést a tisztítószerek és a kozmetikumok piacán ért el. A bruttó árrés 120 bázispontos emelkedést követően 41 százalék lett, ami főleg a magasabb árrésű termékek értékesítésének és a hatékony megtakarítási programoknak köszönhető.
Az eredményeket kommentálva Paul Polman, az Unilever elnöke hozzátette: „Az eredmény világosan alátámasztja, hogy az Unilever átalakítása egy fenntarthatóan növekvő vállalattá jó úton halad. Innovációs vonalunk továbbra is erős, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy a piac lassulására megfelelően reagáljunk. Stratégiánk, hogy a bruttó megtérülésre fókuszálunk, eredményesnek bizonyul, innovációink egyre jövedelmezőbbek, és továbbra is nagyon odafigyelünk a kiadásainkra. A jövőben is arra összpontosítunk, hogy nyereséges, mennyiségi növekedést érjünk el piacainkon az év hátralévő részében is.”
Magyarországi helyzetkép
„Az Unilever Magyarországon erős második negyedévet tudhat maga mögött, forgalmunkat és piacrészesedésünket a csökkenő piac ellenére is növelni tudtuk. Az eredmények igazolják stratégiánkat, mely szerint növekedni csak piacfejlesztéssel lehetséges. Hazai pozíciójavításunk egyértelműen ennek a megközelítésnek köszönhető.” – mondta Gyenes András, az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >