Jelentősen nőtt a Tesco nyeresége az üzleti év első felében
Jelentősen nőtt a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco nyeresége a cég 2023-2024-es pénzügyi évének első felében.

Hasít a Tesco
A Londoni Értéktőzsdén szerdán közzétett 55 oldalas előzetes beszámoló szerint a csoportszintű étékesítés az augusztus 26-án véget ért 26 hétben 35,75 milliárd font (13 745 milliárd forint) volt, 8,9 százalékkal több az egy évvel korábbi azonos időszakban mért forgalomnál.
A kiigazított működési szintű eredmény éves összevetésben 14 százalékkal 1,482 milliárd fontra (663 milliárd forintra) emelkedett.
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója az eredményjelentéshez fűzött nyilatkozatában kiemelte, hogy az élelmiszerek árinflációja a vizsgált időszak egészében lassult, és bár továbbra is érvényesülnek kívülről ható nyomások, a cég várakozása szerint ez a dezinflációs folyamat az üzleti év második felében is kitart.
Szerdai beszámolójában a Tesco közölte: 2023-2024-es pénzügy évének egészében 2,6-2,7 milliárd fontos kiigazított működési szintű eredményre számít. Ez javított becslés, a piaci szereplőknek adott korábbi útmutatásban ugyanis 2,4-2,5 milliárd fontos eredményvárakozás szerepelt.
A szerdai eredményjelentés szerint a Tesco közép-európai hálózatának külön mért csoportszintű működési nyeresége 41,8 százalékkal 46 millió fontra csökkent a pénzügyi év első felében.
A beszámoló szerint ebben elsődleges szerepe volt a térségi országokét jelentősen meghaladó magyarországi inflációnak, valamint a magyar hatóságok által egyes termékekre megállapított felső árkorlátoknak és az árkedvezmények kötelező alkalmazásának.
Magyarországon a Tesco a szerdai londoni beszámoló szerint 323 milliárd forint – 435,30 forint/font átlagos árfolyammal számolva 742 millió fontnak megfelelő – bevételt ért el az augusztussal zárult 26 hétben.
A Tesco a közép-európai EU-térségen belül Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában van jelen, miután 301 lengyelországi boltját a kapcsolódó elosztó központokkal és a helyi igazgatósági irodával együtt eladta a dániai központú,
Lengyelországban már jelenlévő Salling kiskereskedelmi hálózatnak.
A 181 millió euró értékű készpénzes tranzakció tavaly márciusban zárult.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: 100 ezer termékkel a menstruációs szegénység ellen
Közel 100 000 termék, összesen 3 000 000 forint támogatás…
Tovább olvasom >Már online orvosok is vigyáznak a tescósokra
Júniusban tovább bővítette dolgozói juttatási csomagját a Tesco. A nyár…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >