Jelentősen nőtt a Tesco nyeresége az üzleti év első felében
Jelentősen nőtt a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco nyeresége a cég 2023-2024-es pénzügyi évének első felében.

Hasít a Tesco
A Londoni Értéktőzsdén szerdán közzétett 55 oldalas előzetes beszámoló szerint a csoportszintű étékesítés az augusztus 26-án véget ért 26 hétben 35,75 milliárd font (13 745 milliárd forint) volt, 8,9 százalékkal több az egy évvel korábbi azonos időszakban mért forgalomnál.
A kiigazított működési szintű eredmény éves összevetésben 14 százalékkal 1,482 milliárd fontra (663 milliárd forintra) emelkedett.
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója az eredményjelentéshez fűzött nyilatkozatában kiemelte, hogy az élelmiszerek árinflációja a vizsgált időszak egészében lassult, és bár továbbra is érvényesülnek kívülről ható nyomások, a cég várakozása szerint ez a dezinflációs folyamat az üzleti év második felében is kitart.
Szerdai beszámolójában a Tesco közölte: 2023-2024-es pénzügy évének egészében 2,6-2,7 milliárd fontos kiigazított működési szintű eredményre számít. Ez javított becslés, a piaci szereplőknek adott korábbi útmutatásban ugyanis 2,4-2,5 milliárd fontos eredményvárakozás szerepelt.
A szerdai eredményjelentés szerint a Tesco közép-európai hálózatának külön mért csoportszintű működési nyeresége 41,8 százalékkal 46 millió fontra csökkent a pénzügyi év első felében.
A beszámoló szerint ebben elsődleges szerepe volt a térségi országokét jelentősen meghaladó magyarországi inflációnak, valamint a magyar hatóságok által egyes termékekre megállapított felső árkorlátoknak és az árkedvezmények kötelező alkalmazásának.
Magyarországon a Tesco a szerdai londoni beszámoló szerint 323 milliárd forint – 435,30 forint/font átlagos árfolyammal számolva 742 millió fontnak megfelelő – bevételt ért el az augusztussal zárult 26 hétben.
A Tesco a közép-európai EU-térségen belül Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában van jelen, miután 301 lengyelországi boltját a kapcsolódó elosztó központokkal és a helyi igazgatósági irodával együtt eladta a dániai központú,
Lengyelországban már jelenlévő Salling kiskereskedelmi hálózatnak.
A 181 millió euró értékű készpénzes tranzakció tavaly márciusban zárult.
Kapcsolódó cikkeink
A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >