Jelentősen nőtt a Tesco nyeresége az elmúlt üzleti évben
Jelentősen nőtt a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco nyeresége a cég 2023-2024-es pénzügyi évében.
A Londoni Értéktőzsdén szerdán közzétett előzetes beszámoló szerint a vállalat adózás előtti eredménye az előző pénzügyi évben elért 882 millió fontról 2,289 milliárd fontra (1040 milliárd forintra) emelkedett. A csoportszintű étékesítési bevétel a február 24-én véget ért 52 hétben 68,187 milliárd font (31 ezer milliárd forint) volt, 4,4 százalékkal magasabb az előző pénzügyi évben mért forgalomnál.
A Tesco működési eredménye 2023-2024-ben 2,821 milliárd fontra (1280 milliárd forintra) emelkedett; ez pontosan a kétszerese az egy évvel korábbi működési eredménynek.
A szerdai eredményjelentés szerint a Tesco közép-európai hálózatának külön mért, kiigazított csoportszintű működési nyeresége – az azonos eladótérre számolt értékesítés 0,2 százalékos emelkedése mellett – 50 százalékkal 90 millió fontra csökkent a februárban véget ért pénzügyi évben.
A cég szerint az eredmény visszaesésében szerepe volt annak, hogy továbbra is érvényben maradtak a magyar hatóságok által bevezetett szabályozói intézkedések, köztük a kiskereskedelemre kivetett járulékos adók, a felső árkorlátok és a napi élelmiszertermékekre kötelezően érvényesítendő árkedvezmények.
A jelentés szerint a Tesco emiatt csak korlátozott mértékben tudta ellentételezni a működési költségek emelkedésének hatásait.
Magyarországon a Tesco a Londoni Értéktőzsdén közzétett szerdai beszámoló szerint 665,2 milliárd forint – 440 forint/font évi átlagos árfolyammal számolva 1,51 milliárd fontnak megfelelő – bevételt ért el a február 24-én zárult 52 hétben.
A Tesco a közép-európai EU-térségen belül Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában van jelen, miután 301 lengyelországi boltját a kapcsolódó elosztó központokkal és a helyi igazgatósági irodával együtt eladta a dániai központú, Lengyelországban már jelenlévő Salling kiskereskedelmi hálózatnak. A 181 millió euró értékű készpénzes tranzakció 2022 márciusában zárult.
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója a szerdai eredményjelentéshez fűzött nyilatkozatában kiemelte, hogy az elmúlt pénzügyi évben jelentősen enyhült az inflációs nyomás, de a cég továbbra is tudatában van annak, hogy sok fogyasztó változatlanul nehéz helyzetben van.
Éppen ezért a cégvezetés nagy hangsúlyt fektet az árak csökkentésére, és már jóval több mint egy éve a Tesco a legolcsóbb teljes termékkört forgalmazó élelemiszer-kiskereskedelmi hálózat a piacon. Murphy szerint a cég az elmúlt pénzügyi évben több mint négyezer termék árát csökkentette.
A Tesco részvénye a 2,875 fontos előző napi zárás után 1,80 pennys, 0,63 százalékos erősödéssel 2,893 fonton járt a Londoni Értéktőzsde szerda délelőtti kereskedésében.
Kapcsolódó cikkeink
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >Kiderült, mennyit keres a Tesco első embere
A Tesco vezérigazgatója, Ken Murphy, az idei évben rekordösszegű, 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights &…
Tovább olvasom >