Jelentősen nőtt a Tesco nyeresége az elmúlt üzleti évben
Jelentősen nőtt a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco nyeresége a cég 2023-2024-es pénzügyi évében.
A Londoni Értéktőzsdén szerdán közzétett előzetes beszámoló szerint a vállalat adózás előtti eredménye az előző pénzügyi évben elért 882 millió fontról 2,289 milliárd fontra (1040 milliárd forintra) emelkedett. A csoportszintű étékesítési bevétel a február 24-én véget ért 52 hétben 68,187 milliárd font (31 ezer milliárd forint) volt, 4,4 százalékkal magasabb az előző pénzügyi évben mért forgalomnál.
A Tesco működési eredménye 2023-2024-ben 2,821 milliárd fontra (1280 milliárd forintra) emelkedett; ez pontosan a kétszerese az egy évvel korábbi működési eredménynek.
A szerdai eredményjelentés szerint a Tesco közép-európai hálózatának külön mért, kiigazított csoportszintű működési nyeresége – az azonos eladótérre számolt értékesítés 0,2 százalékos emelkedése mellett – 50 százalékkal 90 millió fontra csökkent a februárban véget ért pénzügyi évben.
A cég szerint az eredmény visszaesésében szerepe volt annak, hogy továbbra is érvényben maradtak a magyar hatóságok által bevezetett szabályozói intézkedések, köztük a kiskereskedelemre kivetett járulékos adók, a felső árkorlátok és a napi élelmiszertermékekre kötelezően érvényesítendő árkedvezmények.
A jelentés szerint a Tesco emiatt csak korlátozott mértékben tudta ellentételezni a működési költségek emelkedésének hatásait.
Magyarországon a Tesco a Londoni Értéktőzsdén közzétett szerdai beszámoló szerint 665,2 milliárd forint – 440 forint/font évi átlagos árfolyammal számolva 1,51 milliárd fontnak megfelelő – bevételt ért el a február 24-én zárult 52 hétben.
A Tesco a közép-európai EU-térségen belül Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában van jelen, miután 301 lengyelországi boltját a kapcsolódó elosztó központokkal és a helyi igazgatósági irodával együtt eladta a dániai központú, Lengyelországban már jelenlévő Salling kiskereskedelmi hálózatnak. A 181 millió euró értékű készpénzes tranzakció 2022 márciusában zárult.
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója a szerdai eredményjelentéshez fűzött nyilatkozatában kiemelte, hogy az elmúlt pénzügyi évben jelentősen enyhült az inflációs nyomás, de a cég továbbra is tudatában van annak, hogy sok fogyasztó változatlanul nehéz helyzetben van.
Éppen ezért a cégvezetés nagy hangsúlyt fektet az árak csökkentésére, és már jóval több mint egy éve a Tesco a legolcsóbb teljes termékkört forgalmazó élelemiszer-kiskereskedelmi hálózat a piacon. Murphy szerint a cég az elmúlt pénzügyi évben több mint négyezer termék árát csökkentette.
A Tesco részvénye a 2,875 fontos előző napi zárás után 1,80 pennys, 0,63 százalékos erősödéssel 2,893 fonton járt a Londoni Értéktőzsde szerda délelőtti kereskedésében.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >