Jelentősen nőtt a svájci órák eladása az Egyesült Királyságban
A font alacsonyabb árfolyamának köszönhetően jelentősen nőtt a svájci óramárkák luxustermékeinek eladása az Egyesült Királyságban a brit európai uniós népszavazás óta.
A svájci órák exportja 13 százalékkal bővült júliusban az előző év azonos időszakához képest – írta a Financial Times című lap szerdán az alpesi ország óragyártóinak szövetségére hivatkozva.
A brit európai uniós népszavazás tehát jót tett a svájci óraiparnak, amely amúgy világszerte az export szűkülésével szembesül. Tavaly jelentősen csökkent az Európában eladott svájci órák száma. Szakértők szerint a terrorizmustól való félelem miatt az emberek kevesebbet költenek, de emellett a turizmusban tapasztalható változások, a világgazdaság lassuló bővülése, valamint az is hozzájárult a kedvezőtlen svájci adatokhoz, hogy túltelítetté vált a hongkongi luxuspiac.
A svájci órák Franciaországba és Németországba irányuló exportja júliusban 28, illetve 24 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától. Az Egyesült Királyság piacán viszont meghatározó szerepük van a turistáknak, így a font alacsonyabb árfolyama kedvezően hatott a vásárlói hangulatra.
Szakértők mindenesetre felhívták a figyelmet arra, hogy kereslet valutaárfolyamok változásán alapuló bővülése általában rövid távú. Az Egyesült Királyság esetében viszont tovább kitarthat, ha a turizmus újabb lendületet kap a font gyengébb árfolyama miatt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Augusztusban újra jön a K&H nagy túlélőkísérlete
Visszatér a K&H influenszerkampánya, amely tavaly igen nagyot ment a…
Tovább olvasom >A gamereket célozza legújabb kampányában a BKK
A fiatal gamereket hívja játékra legújabb kampányában a Budapesti Közekedési…
Tovább olvasom >