Jelentősen nőtt a svájci órák eladása az Egyesült Királyságban
A font alacsonyabb árfolyamának köszönhetően jelentősen nőtt a svájci óramárkák luxustermékeinek eladása az Egyesült Királyságban a brit európai uniós népszavazás óta.
A svájci órák exportja 13 százalékkal bővült júliusban az előző év azonos időszakához képest – írta a Financial Times című lap szerdán az alpesi ország óragyártóinak szövetségére hivatkozva.
A brit európai uniós népszavazás tehát jót tett a svájci óraiparnak, amely amúgy világszerte az export szűkülésével szembesül. Tavaly jelentősen csökkent az Európában eladott svájci órák száma. Szakértők szerint a terrorizmustól való félelem miatt az emberek kevesebbet költenek, de emellett a turizmusban tapasztalható változások, a világgazdaság lassuló bővülése, valamint az is hozzájárult a kedvezőtlen svájci adatokhoz, hogy túltelítetté vált a hongkongi luxuspiac.
A svájci órák Franciaországba és Németországba irányuló exportja júliusban 28, illetve 24 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától. Az Egyesült Királyság piacán viszont meghatározó szerepük van a turistáknak, így a font alacsonyabb árfolyama kedvezően hatott a vásárlói hangulatra.
Szakértők mindenesetre felhívták a figyelmet arra, hogy kereslet valutaárfolyamok változásán alapuló bővülése általában rövid távú. Az Egyesült Királyság esetében viszont tovább kitarthat, ha a turizmus újabb lendületet kap a font gyengébb árfolyama miatt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Tíz új üzletet nyit a brit Aldi még a nyáron
Az Aldi több mint 10 új üzlet megnyitását tervezi az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >