Jelentősen megnőtt a Lidl növényi alapú forgalma
A németországi Lidl áruházláncban több mint 30%-kal nőtt a vegán termékek forgalma az elmúlt hat hónapban.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A Lidl áprilisban Berlinben a fehérjeátállásról tartott rendezvényén tett bejelentésében közölte, hogy az eladások azóta emelkednek, hogy 2023 októberében összehangolta a hús és a növényi alternatívák árszintjét – számolt be a Vegconomist. A vásárlókat növényi alapú választásra ösztönzendő a diszkont elkezdte a boltokban a vegán termékeket az állati eredetű változatok mellé helyezni.
A nagy élelmiszer-kiskereskedők között a Lidl élen jár a növényi alapú fehérjékre való átállásban. 2023 februárjában jelentette be, hogy csökkenti az általa forgalmazott állati eredetű termékek mennyiségét, miközben bővíti vegán kínálatát.
A Lidl 2021-ben indította útjára Európa-szerte saját márkás, mintegy 50, a vállalat állítása szerint szén-dioxid-semleges terméket tartalmazó, növényi alapú termékcsaládját. A növényi alapú alternatívák árának csökkentése mellett a Lidl egészséges táplálkozás melletti elköteleződésének okán a gyümölcsök és zöldségek árait is alacsonyan tartja. Célja, hogy 2026-ig 35%-kal növelje a friss gyümölcsök és zöldségek értékesítését.
Németországban a közelmúltban kiadott táplálkozási irányelvek szerint érdemes legalább 75%-ban növényi eredetű ételeket fogyasztani és a német kormány nemrégiben több millió eurót különített el a növényi alapú fehérjék fejlesztésének fellendítésére. //
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >