Jelentősen megnőtt a Lidl növényi alapú forgalma
A németországi Lidl áruházláncban több mint 30%-kal nőtt a vegán termékek forgalma az elmúlt hat hónapban.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A Lidl áprilisban Berlinben a fehérjeátállásról tartott rendezvényén tett bejelentésében közölte, hogy az eladások azóta emelkednek, hogy 2023 októberében összehangolta a hús és a növényi alternatívák árszintjét – számolt be a Vegconomist. A vásárlókat növényi alapú választásra ösztönzendő a diszkont elkezdte a boltokban a vegán termékeket az állati eredetű változatok mellé helyezni.
A nagy élelmiszer-kiskereskedők között a Lidl élen jár a növényi alapú fehérjékre való átállásban. 2023 februárjában jelentette be, hogy csökkenti az általa forgalmazott állati eredetű termékek mennyiségét, miközben bővíti vegán kínálatát.
A Lidl 2021-ben indította útjára Európa-szerte saját márkás, mintegy 50, a vállalat állítása szerint szén-dioxid-semleges terméket tartalmazó, növényi alapú termékcsaládját. A növényi alapú alternatívák árának csökkentése mellett a Lidl egészséges táplálkozás melletti elköteleződésének okán a gyümölcsök és zöldségek árait is alacsonyan tartja. Célja, hogy 2026-ig 35%-kal növelje a friss gyümölcsök és zöldségek értékesítését.
Németországban a közelmúltban kiadott táplálkozási irányelvek szerint érdemes legalább 75%-ban növényi eredetű ételeket fogyasztani és a német kormány nemrégiben több millió eurót különített el a növényi alapú fehérjék fejlesztésének fellendítésére. //
Kapcsolódó cikkeink
„Deluxe” kenyerek a Lidlben: szintet lép a diszkontlánc prémium stratégiája Lengyelországban
Új szintre emeli pékáru-kínálatát a Lidl Lengyelországban, ahol a prémium…
Tovább olvasom >Megnyitotta első kizárólag non-food üzletét a Lidl Németországban
A németországi Lotstettenben nyitotta meg első, kizárólag nem-élelmiszer termékeket kínáló…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Három százalékos növekedés mögött is bizonytalanság: nem lélegezhetnek fel a boltok
Bár júniusban éves összevetésben 3 százalékkal nőtt a magyar kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >