Jelentősen megnőtt a Lidl növényi alapú forgalma
A németországi Lidl áruházláncban több mint 30%-kal nőtt a vegán termékek forgalma az elmúlt hat hónapban.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A Lidl áprilisban Berlinben a fehérjeátállásról tartott rendezvényén tett bejelentésében közölte, hogy az eladások azóta emelkednek, hogy 2023 októberében összehangolta a hús és a növényi alternatívák árszintjét – számolt be a Vegconomist. A vásárlókat növényi alapú választásra ösztönzendő a diszkont elkezdte a boltokban a vegán termékeket az állati eredetű változatok mellé helyezni.
A nagy élelmiszer-kiskereskedők között a Lidl élen jár a növényi alapú fehérjékre való átállásban. 2023 februárjában jelentette be, hogy csökkenti az általa forgalmazott állati eredetű termékek mennyiségét, miközben bővíti vegán kínálatát.
A Lidl 2021-ben indította útjára Európa-szerte saját márkás, mintegy 50, a vállalat állítása szerint szén-dioxid-semleges terméket tartalmazó, növényi alapú termékcsaládját. A növényi alapú alternatívák árának csökkentése mellett a Lidl egészséges táplálkozás melletti elköteleződésének okán a gyümölcsök és zöldségek árait is alacsonyan tartja. Célja, hogy 2026-ig 35%-kal növelje a friss gyümölcsök és zöldségek értékesítését.
Németországban a közelmúltban kiadott táplálkozási irányelvek szerint érdemes legalább 75%-ban növényi eredetű ételeket fogyasztani és a német kormány nemrégiben több millió eurót különített el a növényi alapú fehérjék fejlesztésének fellendítésére. //
Kapcsolódó cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >