Jelentősen megnőtt a Lidl növényi alapú forgalma
A németországi Lidl áruházláncban több mint 30%-kal nőtt a vegán termékek forgalma az elmúlt hat hónapban.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A Lidl áprilisban Berlinben a fehérjeátállásról tartott rendezvényén tett bejelentésében közölte, hogy az eladások azóta emelkednek, hogy 2023 októberében összehangolta a hús és a növényi alternatívák árszintjét – számolt be a Vegconomist. A vásárlókat növényi alapú választásra ösztönzendő a diszkont elkezdte a boltokban a vegán termékeket az állati eredetű változatok mellé helyezni.
A nagy élelmiszer-kiskereskedők között a Lidl élen jár a növényi alapú fehérjékre való átállásban. 2023 februárjában jelentette be, hogy csökkenti az általa forgalmazott állati eredetű termékek mennyiségét, miközben bővíti vegán kínálatát.
A Lidl 2021-ben indította útjára Európa-szerte saját márkás, mintegy 50, a vállalat állítása szerint szén-dioxid-semleges terméket tartalmazó, növényi alapú termékcsaládját. A növényi alapú alternatívák árának csökkentése mellett a Lidl egészséges táplálkozás melletti elköteleződésének okán a gyümölcsök és zöldségek árait is alacsonyan tartja. Célja, hogy 2026-ig 35%-kal növelje a friss gyümölcsök és zöldségek értékesítését.
Németországban a közelmúltban kiadott táplálkozási irányelvek szerint érdemes legalább 75%-ban növényi eredetű ételeket fogyasztani és a német kormány nemrégiben több millió eurót különített el a növényi alapú fehérjék fejlesztésének fellendítésére. //
Kapcsolódó cikkeink
Rangos szakmai elismerésben részesült a Lidl Magyarország
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az Európai Parlament megszavazta a „vegaburger-tilalmat”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >250 millió font értékű árcsökkentésre készül a brit Lidl
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Infláció: a várt emelkedés helyett stagnálás – 4,3% éves ráta, 3,9% maginfláció
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Rangos szakmai elismerésben részesült a Lidl Magyarország
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Spar 1,7 milliárd forintos beruházással fejlesztette üzlethálózatát
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >