Jelentősen javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban júliusban
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy idei csúcsára, 135,7 pontra emelkedett a fogyasztói bizalmi index a júniusi 124,3 pontról.
Elemzők enyhén javuló mutatóra, 125,0 pontra számítottak júliusról.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a júniusi 164,3 pontról 170,9 pontra nőtt. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex 97,6 pontról 112,2 pontra emelkedett júliusban.
Júniusban a kereskedelmi viszályok és vámháborúk következményeként jelentősen csökkent a fogyasztói bizalmi index. A júliusi felpattanás annak köszönhető, hogy a fogyasztók ismét bizakodóan ítélik meg a jelenlegi és a jövőbeni üzleti kilátásokat, valamint a munkaerőpiaci feltételeket, ráadásul javultak várakozásaik személyes pénzügyi helyzetük jövőbeni alakulását illetően is – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Hozzátette, a bizalom magas szintje minden bizonnyal azt eredményezi, hogy a fogyasztói kiadások rövid távon továbbra is erőteljesen emelkednek, jóllehet a bruttó hazai termék növekedésének üteme lassul.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >