Jelentősen javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban júliusban
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy idei csúcsára, 135,7 pontra emelkedett a fogyasztói bizalmi index a júniusi 124,3 pontról.
Elemzők enyhén javuló mutatóra, 125,0 pontra számítottak júliusról.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a júniusi 164,3 pontról 170,9 pontra nőtt. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex 97,6 pontról 112,2 pontra emelkedett júliusban.
Júniusban a kereskedelmi viszályok és vámháborúk következményeként jelentősen csökkent a fogyasztói bizalmi index. A júliusi felpattanás annak köszönhető, hogy a fogyasztók ismét bizakodóan ítélik meg a jelenlegi és a jövőbeni üzleti kilátásokat, valamint a munkaerőpiaci feltételeket, ráadásul javultak várakozásaik személyes pénzügyi helyzetük jövőbeni alakulását illetően is – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Hozzátette, a bizalom magas szintje minden bizonnyal azt eredményezi, hogy a fogyasztói kiadások rövid távon továbbra is erőteljesen emelkednek, jóllehet a bruttó hazai termék növekedésének üteme lassul.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az USA készülő új étrendi irányelvei a növényi fehérjéknek adhatnak prioritást
Az Egyesült Államok Egészségügyi Minisztériuma (HHS) és Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA)…
Tovább olvasom >Júliusban alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >