Jelentősen javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban júliusban
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy idei csúcsára, 135,7 pontra emelkedett a fogyasztói bizalmi index a júniusi 124,3 pontról.
Elemzők enyhén javuló mutatóra, 125,0 pontra számítottak júliusról.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a júniusi 164,3 pontról 170,9 pontra nőtt. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex 97,6 pontról 112,2 pontra emelkedett júliusban.
Júniusban a kereskedelmi viszályok és vámháborúk következményeként jelentősen csökkent a fogyasztói bizalmi index. A júliusi felpattanás annak köszönhető, hogy a fogyasztók ismét bizakodóan ítélik meg a jelenlegi és a jövőbeni üzleti kilátásokat, valamint a munkaerőpiaci feltételeket, ráadásul javultak várakozásaik személyes pénzügyi helyzetük jövőbeni alakulását illetően is – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Hozzátette, a bizalom magas szintje minden bizonnyal azt eredményezi, hogy a fogyasztói kiadások rövid távon továbbra is erőteljesen emelkednek, jóllehet a bruttó hazai termék növekedésének üteme lassul.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A vártnál jobbnak bizonyult a második negyedévi amerikai növekedés
A második negyedévben az első negyedévit és az elemzői várakozásokat…
Tovább olvasom >Javult az amerikai gazdaság teljesítménye júliusban
Javult, több mint két éves csúcsot ért el az amerikai…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >