Jelentősen javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban júliusban
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy idei csúcsára, 135,7 pontra emelkedett a fogyasztói bizalmi index a júniusi 124,3 pontról.
Elemzők enyhén javuló mutatóra, 125,0 pontra számítottak júliusról.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a júniusi 164,3 pontról 170,9 pontra nőtt. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex 97,6 pontról 112,2 pontra emelkedett júliusban.
Júniusban a kereskedelmi viszályok és vámháborúk következményeként jelentősen csökkent a fogyasztói bizalmi index. A júliusi felpattanás annak köszönhető, hogy a fogyasztók ismét bizakodóan ítélik meg a jelenlegi és a jövőbeni üzleti kilátásokat, valamint a munkaerőpiaci feltételeket, ráadásul javultak várakozásaik személyes pénzügyi helyzetük jövőbeni alakulását illetően is – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Hozzátette, a bizalom magas szintje minden bizonnyal azt eredményezi, hogy a fogyasztói kiadások rövid távon továbbra is erőteljesen emelkednek, jóllehet a bruttó hazai termék növekedésének üteme lassul.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub februári exkluzív – Nemzetközi és hazai FMCG kiskereskedelmi kitekintő
A magyar kiskereskedelem az elmúlt időszakban jelentős kihívásokkal nézett szembe:…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >